Liquid error: Could not find asset snippets/shogun-products.liquid

Ha nem akarod az életedet áthorkolni vagy átvirrasztani, ez a cikk neked szól

0 darab hozzászólás

Az alvásproblémáid szorosabb kapcsolatban állnak a mentális egészségeddel, mint gondolnád

Hangutánzók alkalmazása

És ekkor jönnek a házi praktikák, javallatok, melyek hatását népgyógyászati adatok, és számtalan - többségében - háziasszony igazolja. Ilyenek a "cuccogások", és további, vaddisznókat sejtető hangutánzó szavak alkalmazása, melyek, ha a megfelelő pillanatban csendülnek fel - láss csodát - még működnek is. A gond csak az velük, hogy nem túl tartósak, és senki sem szeretne az éjszaka közepén kétpercenként röfögni a kedvesének.

Fizikai ingerlés

Ha a hangutánzó szavak nem válna be, jönnek a fizikai megoldások. Ennek legenyhébb változata, amikor a horkoló kedvesünket kezdetben csak finoman megérintjük, akár egy fuvallat, aztán ahogy fogy a türelem, lökdössük, majd ha már minden kötél szakad, lerugdaljuk az ágyról.  

Hard core elemek

Ezen a szinten a nők már nem könyörülnek. Túl sok álmatlan éjszaka, és töménytelen mennyiségű szemránckrém megvásárlása írható a horkolás rovására, hogy türelmet gyakoroljanak. Ha kell, befogják a párjuk orrát, mert a horkolásnál pillanatnyilag még az is jobb alternatívának tűnik, ha szerencsétlen megfullad. Ennek a szelíd gyilkossági kísérletnek a legális formája a gyógyászati segédeszköz boltokban beszerezhető elegáns orrcsipesz, és maszk (!), különféle protézisek, melyekkel a horkolások egy része valóban megszüntethető, ...akárcsak a romantikus házasélet. Arról nem is beszélve, hogy ezek az illúzióromboló eszközök mind csak tüneti kezelésre valók.

Occam borotvája

A 14. században élő William Ockham filozófus és ferences rendi szerzetes fogalmazta meg azt a máig érvényes elvet, mely szerint egy problémára adható megoldások közül általában a legegyszerűbb a helyes. A köznyelv ezt a tézist Occam borotvájaként ismeri. Ezen a nyomvonalon elindulva felvetődik a kérdés, hogy miért a horkolást akarjuk megszüntetni különféle álmegoldásokkal ahelyett, hogy a jó alvás feltételeinek megteremtésére összpontosítanánk, ami ennél fogva mentes a horkolástól?

Természetesen senkit sem szeretnék lebeszélni egy alapos kivizsgálásról (pl. alváslabor), hiszen az esetek egy részének hátterében olyan egészségügyi probléma áll, mely - hasonlatosan egy törött karhoz - egyszerűen orvosolható. Az illetőnek tanácsolhatnánk az imádság erejét is, de valószínűleg Isten is inkább a gipszet szorgalmazná. Ám ha valaki úgy érzi, ennél többet is tenne az egészségéért, továbbá nyitott egy testi-lelki értelemben vett mélyebb megértésre is, annak szívből ajánlom a most következő gondolatokon való elmélkedést, mely a horkoláson túl sok más kellemetlenséget is száműzhet az életéből.

ALAKÍTS KI ÚJ ESTI RUTINT

Zuhanyozz le, de kicsit másképp, mint eddig tetted

Minden este zuhanyozz le. Ne forró vízzel, ne is hideggel, hanem langyos vízzel. Meglehet, ez nem lesz annyira kedvedre való, a testedet is kissé felébreszti, ami miatt akár fél órával is később aludhatsz el, mint szeretnél, de hidd el, megéri az áldozatot, mert sokkal kipihentebben fogsz ébredni. A tested 70%-a víz, így amikor kölcsönhatásba kerül a rád zúduló víztömeggel, nem csak a fizikai szennyeződéseket mossa le rólad, de a lelkieket is, továbbá megszabadít a terheidtől.

Gyújts meg egy lámpást, de nem akármilyet

Illóolaj helyett használj bármilyen olajat egy kis pamut kanóccal, amit csak a háztartásban találsz. Ez lehet olívaolaj, szezámolaj, nem számít. A lényeg, hogy gyújts meg egy ilyen lámpást a hálószobádban lefekvés előtt, és észre fogod venni, hogy a feszültség el fog onnan illanni.

Ellenőrizd a testtartásodat

A szíved nem félúton helyezkedik el a testedben, hanem annak háromnegyedén, és a gravitációt legyőzve kell a véredet pumpálnia szüntelenül. A testedben felfelé haladó erek finomabb felépítésűek, mint a lefelé haladóak. Mire felérnek az agyba, már hajszálvékonyak, melyekbe ha csak egyetlen plusz csepp vér is pumpálódik, felszakadnak, mikro vérzéseket okozva. A legtöbb emberrel ez megtörténik élete folyamán többször is, anélkül, hogy arról tudna. Nem tesz bennünket alkalmatlanná a feladataink ellátására, de kisebb károk azért keletkezhetnek általa. Talán azt veszed észre, hogy unalmasabbá válsz, vagy csökken az intelligencia szinted, hacsak nem fordítasz extra figyelmet a fenntartására. Ahogy haladsz előre az életedben, egyre inkább az emlékezeted irányít majd, nem pedig az intelligenciád. Annak érdekében, hogy ezt a folyamatot amennyire csak lehet, lassítsd, nem mindegy, milyen égtáj fele néz alvás közben a fejed.

A fejed NE nézzen északi irányba

Ez most valami ezoterikus vicc? - kérdezhetnéd. A válaszom az, hogy nem. Hallottál már a mágneses mezőkről a bolygón? Amennyiben vérképzési zavaraid vannak, mondjuk vérszegény vagy, a háziorvosod valamilyen vaskészítményt fog javasolni a számodra. A mágneses erőhatások pedig a véredben lévő vas miatt a keringésedre is hatással lesznek. Amikor lefekszel aludni, a pulzusod csökken, mert a tested azonnal korrigál, hiszen ha ugyanazzal a lendülettel pumpálná a vért benned, mint amikor még álltál, túl sok vér jutna a fejedbe, ami komoly károkat okozna. Amennyiben ebben a testhelyzetben északi irányba helyezed a fejed, és legalább 5-6 órán keresztül így is maradsz, a mágneses húzás a korrekcióval ellentétes nyomást gyakorol az agyadra. Egy bizonyos életkor felett a véredényeink már gyengébbek, és könnyebben keletkezhetnek emiatt a nyomás miatt a fejünkben vérzések. De idősnek sem kell lenni ahhoz, hogy ez problémákhoz vezessen. A kelleténél erősebb vérellátás az agyadat sokkal jobban stimulálja, ami miatt nem tudod majd magad kipihenni.
Természetesen nem kell attól tartanod, hogy ha ma éjszaka észak felé fordulva alszol, akkor másnap reggel holtan esel össze, ám ha ezt huzamosabb ideig teszed, az megbosszulja magát, és előbb-utóbb horkolni is elkezdesz.
Az egészséged szempontjából a keleti irányba történő alvás a legideálisabb. Még az északkelet is rendben van, akárcsak a nyugat, déli irányba csak akkor nézzen az ágyad, ha nincs más megoldás. Ez a szabály abban az esetben érvényes, ha Magyarországon, de legalábbis az északi féltekén hajtod álomra a fejed. A kenguruk hazájában fordítva kell eljárni. Számukra az északi irány a javallott, míg a dél a tiltott.

Próbáld ki a méz - és vajkúrát

Közvetlenül elalvás előtt vegyél egy kis mézet a szádba, ez, ha szépen lassan nyeled le, megszüntetheti a horkolásodat. Fontos, hogy lefekvés előtt fújd ki az orrodat, és használj egy különleges orrcseppet. Ez nem más, mint felmelegített vaj (nem margarin!), mely lehűtve derített vajjá válva orrcseppként használható. Még folyékony állapotában csepegtess az orrodba néhány cseppet, és ismételd ezt meg 7-10 napig. E kúra az orrjárataidat megfelelő mennyiségben látja el kenőanyaggal, reggel nagyon könnyen tud majd távozni belőle a nyálka, mely által az orrod teljesen kitisztul. Ha ezen túlmenően mézet keversz egy kis pohár langyos vízbe, és ezt megiszod, a keverék jótékony hatással lesz a vörösvértestekre, növeli azok számát a véredben, melyek az oxigén szállításáért felelősek. A vér oxigénszintjének kiépítése rendkívül fontos, mert ennek mennyisége határozza meg, hogy a tested mennyire képes megújulni, az egészségedet fenntartani. Ennek hiányában - dacára az ebből következő fáradtságnak - hiába próbálsz meg sokat aludni, örökké kialvatlannak fogod magad érezni.

Mélyebben akarsz aludni? Nem feltétlenül kell ahhoz többet

Először is értsd meg, mi az alvás. Az alvás egy szerviz, ami kiszolgálja a testedet, hogy az képes legyen megszabadulni a szennyeződésektől. Hogy a karbantartásra és javításra fordított idő milyen hosszú lesz, az attól függ, milyen károk keletkeztek a testedben sejtszinten, energiaszinten, és sok egyéb más módon. Akkor kopsz legjobban, ha túl sok a súrlódás. Ha szó szerint és átvitt értelemben is olajozottan működik a gépezeted, a karbantartási idő is lecsökkenthető.

HOGY CSÖKKENTSD AZ ALVÁSIDŐDET?

#1. FOGYASSZ FRISS ÉLELMISZEREKET.
Ez azt jelenti, hogy ha valamit megfőzöl, azt 90 percen belül el kell fogyasztanod. Ha túlléped ezt az időt, azzal az úgynevezett tehetetlenség megkezdődik, melynek hatására a testednek sokkal több energiára lesz szüksége, hogy ezt ellensúlyozza, tehát tovább fogsz regenerálódni, azaz aludni.

#2. ÉTKEZZ EGYSZERŰEN.
Ez alapvetően azt jelenti, hogy jó minőségű ételeket fogyassz. Ne olyat, ami már az áruházak polcain is hetek-hónapok óta állt, majd nálad otthon a hűtőszekrényben is pihen néhány napot, és megteheti, mert a tartósítószereknek hála még téged is túlél. Minél kevésbé feldolgozott, azaz kevesebb úgynevezett komplex memóriát tartalmaz, annál hamarabb válik a rendszer részévé a testedben, mely csökkenteni fogja az alvásmennyiségedet, miközben mélyíti azt.

#3. MENNYIT EGYÉL?
Jaggi Vasudev elismert indiai publicista és jógi szerint 24 falatot, és azt 24-szer rágd meg. Persze nem kell hatalmas fejszámolásba kezdened, miközben elfogyasztod az ebédedet, de annak érzékeltetésére jó ez a módszer, hogy lásd, ideális esetben ennyit kíván a tested, nem többet, nem kevesebbet.

#4. NE ALUDJ EL AZONNAL, MIUTÁN ESZEL.
Minimum 3 órával azelőtt egyél utoljára, hogy lefeküdnél. Ha másképp teszel, az elfogyasztott élelmiszer 80%-a kárba vész a testedben.

#5. NE HARCOLJ AZ ÉLETEDDEL.
A testednek pihenésre van szüksége, nem alvásra. A reggeleid elég rosszul indulnának, ha az éjszakáid nem lennének nyugodtak. Tehát nem az alvás, hanem a nyugalom jelenti a különbséget. Minket európai embereket arra kondicionáltak, hogy mindenért keményen meg kell küzdenünk, kvázi feszültség alatt futunk még a parkban is, vért izzadunk az edzőteremben, kiköpjük a tüdőnket, amikor rohanunk az óvodába a gyerekért, pedig ha szemléletet váltva, egyfajta kikapcsolódásként is tudnánk tekinteni a napi feladatainkra, kevesebb alvásra lenne szükségünk. És miért ne sétálhatnánk, kocoghatnánk örömmel és könnyedén? Ez csak döntés kérdése.

INDULJON ÍGY A REGGELED

Ne használj ébresztőórát

Hogy a testednek mennyi alvásra van szüksége, az függ az elvégzett fizikai aktivitásodtól. Hasonlatos ez az étkezéshez. Ha alacsony az aktivitásod, kevesebbet fogsz enni, ha magasabb, többet. A tested akkor fog felébredni, amikor kipihente magát, ez lehet hajnali 3:00 órakor, de reggel 8:00 órakor is. NE TAGADD MEG ERŐSZAKOSAN MAGADTÓL AZ ALVÁST. Fontos, hogy ne egy ébresztőóra csörgésére ébredj fel, hanem a biológia órád "hangjára". Hogy ez biztosan teljesülhessen, elég korán le kell feküdnöd.
Ha ezt elmulasztod, és erőszakkal ébreszted fel magad, az életerőd csökken, akárcsak, ha olyan mentális állapotban vagy, hogy el akarsz a problémáid elől menekülni. Abban az esetben természetesen hajlamos leszel többet enni és aludni is, csakhogy kimenekülj a valóságból.

Az ágy jobb és rossz oldala

Reggel, amikor felébredsz, a tested még a relaxáció állapotában van, az anyagcseréd aktivitása is alacsony, amikor azonban felkelsz, máris bizonyos fokú aktivitás tapasztalható, és annak érdekében, hogy a fiziológiádra, a szív-és érrendszeredre ne gyakorolj hirtelen nagy nyomást, gördülj az ágyban a jobb oldaladra, és így kelj fel. Ha ugyanezt bal oldalra fordulva tennéd meg, azzal megbolygatnád finomra hangolt rendszeredet.

Dörzsöld össze a tenyeredet

Egy legenda szerint, ha a reggeli ébredést követően, még mielőtt felkelnél, összedörzsölöd a tenyeredet, majd mindkettőt ráhelyezed az arcodra, szemedre, megláthatod Istent. Nos, ezt nem garantáljuk, de azt igen, hogy ez a rém egyszerű mozdulatsor csodákra képes. Ha a reggeli ébredéskor ezt megteszed, a kezedben lévő idegvégződéseket aktiválod, és felébreszted vele a komplett "rendszert". Csak ezután lendítsd mozgásba a testedet.

Mosolyogj

Reggel, amikor felkelsz, mosolyogj. Hogy kire? Senkire. Csak azért mosolyogj, mert felébredtél, ez nem kis dolog. Nem vagy halhatatlan, és ezt nem árt tudatosítani magadban. A Földön negyedmillió ember, aki este még lefeküdt, ma reggel már nem ébredt fel. Ez a természet rendje. De te és én, igen. Nem elég indok ez arra, hogy hálát adj érte és mosolyogj?

Ha ezeket a jótanácsokat megszívleled, nem csak az alvásod minősége fog gyökeresen megváltozni, de az egész hátralevő életed.
Te add hozzá az elhatározásodat, mi pedig kényelmes ágyainkkal megteremtjük hozzá a technikai feltételeket.

Figyelem! Az itt feltüntetett fogyasztói árak a cikk megírásának időpontjában érvényesek, melyek árváltozás esetén ezen a felületen nem frissülnek.
A termékek aktuális árát webáruházunkban tudod ellenőrizni.

Írta: Kánn Krisztina

A Marco Mobili Bútoráruház lakberendezője

Legyél te is a Marco Mobili Club tagja!

Klubtagként számos különleges előnyt szerezhetsz:

- belépéskor egy saját Marco Mobili Club kártya tulajdonosa leszel (amennyiben vásárlásodkor még nem kaptál)
- minden hónapban kedvezménykuponokat és különleges meglepetéseket kapsz
- számos termékünket kedvezményes áron szerezhetsz meg
- elsőként értesülhetsz limitált ajánlatainkról
- kedvezményt kapsz partnereinknél

Bármikor leiratkozhatsz a hírlevelekről. További információkért, Adatkezelési tájékoztatóért (https://www.marcomobili.hu/pages/adatkezelesi-tajekoztato) kérjük, látogass el weboldalunkra.

ELŐZŐ BLOGCIKK

-

KÖVETKEZŐ BLOGCIKK

Home tour 2.

Hozzászólás írása

Minden hozzászólást jóváhagyunk, mielőtt publikáljuk.
You have successfully subscribed!
This email has been registered