Általános Szerződési Feltételek
1. Szolgáltató megnevezése:
Székhely: 8200 Veszprém, Gubacs utca 2.
Cégjegyzékszám: 19-09-515968
Adószám: 24210344-2-19
Képviseli: Mészáros Márk Attila
E-mail: veszprem@marcomobili.hu
Nyilvántartásba bejegyző bíróság megnevezése: Veszprémi Törvényszék Cégbírósága
Tárhely Szolgáltató adatai:
Cégnév: Shopify Inc.
Székhely: 150 Elgin St, Suite 800, Ottawa, ON, K2P 1L4, Kanada
Telefonszám: + 1 8888-746-7439
E-mail: support@shopify.com
Honlap: http://www.shopify.com
2. Az Általános Szerződési Feltételek tartalma
Jelen Általános Szerződési Feltételek dokumentum létrejön az Marking Studio Kft.
(továbbiakban, mint Szolgáltató) és annak – https://www.marcomobili.hu/ címen elérhető – szolgáltatásait igénybe vevő Fogyasztó (továbbiakban: Fogyasztó), a továbbiakban együtt, mint Felek között.
Az ÁSZF a Felek között létrejövő, a szolgáltatás igénybevételéhez kapcsolódó szabályokat, Felek jogait és kötelezettségeit hivatott lefektetni. Jelen ÁSZF elfogadásával a Fogyasztó elfogadja, és magára érvényesnek veszi a Szolgáltató által szabott részvételi és egyéb feltételeket, szabályokat.
A jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra és ügyletre, amely a https://www.marcomobili.hu/ címen található elektronikus áruházon keresztül történik és jelen ÁSZF-ben meghatározott Felek között jön létre. A https://www.marcomobili.hu/ áruházban történő vásárlást az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény ("Ektv.") szabályozza.
Az internetes áruházban leadott minden rendelésre annak leadási időpontjában érvényben lévő ÁSZF az irányadó. A rendelés leadásával az itt olvasott feltételeket az Fogyasztó feltétel nélkül elfogadja.
3. A Marking Studio Kft. szolgáltatásai és a szolgáltatások feltételei
A Szolgáltató kereskedelmi tevékenységet végez Fogyasztó részére, melyet a tervezési tevékenységével segíti. A Szolgáltató bútorok, kiegészítők online kereskedelmét végzi.
A fenti szolgáltatásokhoz kapcsolódó kiegészítő szolgáltatások:
Online ügyintézés. A Szolgáltató a vásárlás folyamatát online felületén keresztül bonyolítja. Fogyasztó köteles a weboldalon a szolgáltatás részleteiről tájékozódni.
Tájékoztatás. A Szolgáltató a szolgáltatás igénybevételének folyamata során és a szolgáltatás igénybevételének időtartamában vállalja Fogyasztó teljes körű tájékoztatását. Fogyasztó részére az alábbi, a Szolgáltatás igénybevételéhez kapcsolódó tájékoztató jellegű elektronikus üzeneteket küld:
- Online bankkártyás fizetés esetén:
• visszaigazoló e-mail, amely tartalmazza a számlát.
• Fogyasztó felelősségi körébe tartozik a levelezési e-mail fiókjának folyamatos
figyelése, mert a fenti üzenet a megadott címre érkezik.
• Amennyiben a levelezési rendszer tiltásai miatt, vagy egyéb okokból kifolyólag a megfelelő levelek nem érkeznek meg Fogyasztó részére, úgy ezek pótlását a veszprem@marcomobili.hu e-mail címen kérheti.
- visszaigazoló e-mail a regisztrációról
- visszaigazoló e-mail a rendelésről
- visszaigazoló e-mail áru beérkezéséről
Ügyfélszolgálat. A Szolgáltató felhívja a Fogyasztó figyelmét, hogy a Szolgáltató elektronikus levelezési rendszer keretében az veszprem@marcomobili.hu e-mail címen vagy a +36 20 220 9927 telefonszámon ügyfélszolgálati tevékenységet lát el.
A Szolgáltató egyéb online Szolgáltatást nem végez.
4. A szolgáltatási díjak kiegyenlítése
A Fogyasztó köteles az általa megrendelt szolgáltatások díjának megfizetésére az alábbiakban részletezett módon:
• Online bankkártyás fizetés (Simple Pay; Stripe)
Fizetés közvetlenül a Szolgáltató bankszámlájára.
Bankkártyás fizetés lépései:
• A megrendeli kívánt termék kiválasztását követően a Fogyasztó a fizetési módok közül választhatja ki a bankkártyás fizetési módot. Ezt követően átirányításra kerül a Simple Pay vagy Stripe biztonságos fizetést garantáló oldalára, ahol a fizetés megkezdéséhez a Fogyasztónak kártyaadatait szükséges kitöltenie. A kártyaadatok megadását követően a Fogyasztó a „Fizetés” gombra kattintva indíthatja el a tranzakciót. A fizetést követően a Fogyasztó visszatér a Szolgáltató weboldalára, ahol a tranzakció eredményéről kap visszaigazolást. A sikeres tranzakciót követően – ez a bankkártya érvényessége és a fedezet ellenőrzése utáni engedélyezést jelenti – a kiválasztott Bank elindítja a Fogyasztó bankkártyájának megterhelését a kiválasztott termék(ek) ellenértékével.
A bankkártyás fizetésnek nincsenek külön költségei.
A megrendelés leadása után 8 napon belül a megadott e-mail címre a Szolgáltató számlát küld. A számla tartalmazza a megrendelt szolgáltatás megnevezését, a szolgáltatás árát, a Fogyasztó és a Szolgáltató adatait. Szolgáltató bankkártyás fizetés esetén az összeg beérkezését azonnal nyugtázza, a megrendelt szolgáltatás teljesítését haladéktalanul megkezdi.
• banki átutalás
• 20 % előleg utalása + készpénzes utánvét
• 20 % előleg utalása + fennmaradó összeg utalása a szállítását megelőzően.
5. A Megrendelés lépései
Az oldal által nyújtott szolgáltatás regisztrációval és regisztráció nélkül is igénybe vehető. Regisztrációhoz az alábbi adatok megadása szükséges:
- Keresztnév
- Vezetéknév
- E-mail cím
- Jelszó
Regisztrációt követően a Fogyasztó visszaigazoló emailt kap az általa megadott e-mail címre. A visszaigazoló e-mail nem tartalmaz személyes adatot.
A Fogyasztó az oldal használata során köteles megismeri a Szolgáltató Általános Szerződési Feltételeit és Adatkezelésére vonatkozó tájékoztatóit.
A termék részletes leírása, annak tulajdonsága a kiválasztott termék adatlapján olvasható. A weboldalon kínált termékek tulajdonságai, jellemzői, a konkrét árucikk információs oldalán található.
A Fogyasztó a termék megrendelése esetén a termék kiválasztását követően a „Megrendelés” gomb megnyomását követően a „Tisztában vagyok vele és elfogadom a termék(ek) szállítási idejének hosszát (terméktől függően 1-12 hét). - Amennyiben nem érdeklődtél még a pontos beérkezési idővel kapcsolatban, kérjük, vedd fel velünk a kapcsolatot a veszprem@marcomobili.hu email címen vagy a 06 20 220 9927 telefonszámon!” jelölőnégyzet pipálásával, majd „Tovább a megrendelőlaphoz” gomb megnyomását követően a rendelés leadásához szükséges adatait adhatja meg az alábbiak szerint:
- E-mail
- Állam (Magyarország)
- Keresztnév
- Vezetéknév
- Cég (opcionális)
- Irányitószám
- Város
- Cím
o Utca
o Házszám
- Lépcsőház stb. (opcionális)
- Telefonszám
Ezt követően a Fogyasztó a Szállítási módot választhatja meg:
- A vásárló saját költségén szervezi meg a szállítást.
- Futárszolgálattal történő szállítás (A futárszolgálat díja minden esetben egyedileg kerül
meghatározásra a Futárszolgálat mindenkori díjszabása szerint, a megrendelet termékek súlyára
tekintettel az alábbiak szerint:
o 50.000 Ft értékhatárig 6.000 Ft, Maximum 3 db bárszék / 2 db étkezőszék / 1 db dohányzóasztal;
o 50.001 Ft - 160.000 Ft értékhatár között 14.000 Ft, Maximum 1 db étkezőasztal / 6 db bárszék / 4 db étkezőszék / 2 db dohányzóasztal;
o Maximum 2 db étkezőasztal / 9 db bárszék / 6 db étkezőszék / 3 db dohányzóasztal 28.000 Ft,
o 160.001 Ft - 250.000 Ft értékhatár között 30.000 Ft,
o 250.001 Ft érték felett 40.000 Ft
- Szolgáltató a General Logistics Systems (GLS);
- Home Delivery Team (HDT)
- Szalai Fuvar
- MPL futárszolgálatokkal működik közre a szállítás során.
- Személyes átvétel a Veszprém, Házgyári út 5-7. szám alatt.
Ezt követően a Fogyasztó a Fizetési módot választhatja meg, az alábbiak szerint:
• online bankkártyás fizetés (Simple Pay; Simple)
• banki átutalás
• 20% előleg átutalása + készpénzes utánvét
• 20% előleg átutalása + fennmaradó összeg átutalása szállítást megelőzően
A Fogyasztó ezt követően a „Megrendelés ellenőrzése” gomb megnyomásával majd a „Fizetési kötelezettséggel járó megrendelés” gomb megnyomásával véglegesítheti a rendelést. Ezt követően a Fogyasztó visszaigazoló e-mailt kap az általa megadott e-mail címre a megrendelésről.
A rendelést visszaigazoló e-mail az alábbi adatokat rögzíti:
- Keresztnév
A Megrendelés véglegesítésével a Fogyasztó kifejezetten tudomásul veszi, hogy megrendelése fizetési kötelezettséget von maga után.
Szolgáltató tájékoztatja Fogyasztót, hogy amennyiben a visszaigazoló e-mail 48 órán belül nem érkezik meg úgy Fogyasztó mentesül az ajánlati kötöttség alól.
6. Fogyasztó kötelezettségei
Fogyasztó hozzájárul, hogy a Szolgáltató üzenetet küldjön a megadott e-mail címre felek jogviszonyában bekövetkezett változásokról. Fogyasztó jogosult a fent megadott e-mail címre küldött üzenettel az e pontban írt szolgáltatást megtiltani.
7. Szolgáltató kötelezettségei
A Szolgáltató garantálja, hogy a szolgáltatások megrendeléskori árát nem változtatja meg. Szolgáltató felhívja a figyelmet, hogy a termék díja a weboldalon meghatározott díj. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő "0" Ft-os vagy "1" Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Fogyasztó elállhat vásárlási szándékától.
A Szolgáltató fenntartja a jogot a szolgáltatásai körének bővítésére, amelyről nem köteles a Fogyasztót értesíteni.
Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy amennyiben tudomására jut, hogy a szolgáltatás igénybevételekor megadott adatok a valóságnak nem felelnek meg, a Szolgáltató jogosult a szolgáltatást felfüggeszteni vagy a Fogyasztó fiókját deaktiválni. Fogyasztó e rendelkezést tudomásul veszi és elfogadja.
A Szolgáltatót a Fogyasztó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
Szolgáltató azonban felhívja Fogyasztó figyelmét, hogy hibás, vagy hiányos adatok
utólagos javíttatására jelen dokumentumban foglaltak szerint van mód.
A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha a fiókkal rendelkező Fogyasztó a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek, harmadik személy számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé teszi, vagy az hozzáférhetővé válik.
A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján valamennyi költséget tartalmaz.
A szállítási díj a Fogyasztót terheli, melynek összege a számlán feltüntetésre kerül. Ha egy Fogyasztótól több megrendelés is érkezik és még van rá lehetőség Szolgáltató törekszik arra, hogy a rendeléseket (ha nincs erre vonatkozó külön kérés) egy csomagban, a rendelések összértékére vonatkozó szállítási díjjal számlázza ki. Elindított csomagok utólagos összevonására nincs mód. A Szolgáltató a szállítási díj változtatásának jogát fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát nem befolyásolja. Szállítással kapcsolatos kérését Fogyasztó a rendelés leadásánál a megjegyzés rovatban közölheti. Szolgáltató a feladással kapcsolatos kéréseket megpróbálja teljesíteni. Szállítással kapcsolatos információkat, kéréseket futárszolgálatnak átadja, de azok teljesítéséért felelőséget nem vállal.
Szolgáltató tájékoztatja Fogyasztót, hogy a Szerződés teljesítéséhez Szolgáltató
adatkezelési tájékoztatója szerinti adatokat, az ott meghatározott módon és céllal
feldolgozza vagy kezeli.
8. A szerződés megszűnése, díjvisszatérítés
A Szerződés megszűnik:
• Teljesítéssel
• Fogyasztó elállásával/felmondással
8.1. Elállási/Felmondási jog Fogyasztó általi termék vásárlás esetén
A Szolgáltató felhívja a Fogyasztó figyelmét, hogy a Fogyasztó köteles megtéríteni a Szolgáltató ésszerű költségeit, ha a teljesítés megkezdését követően gyakorolja a felmondási jogát.
A Fogyasztó elállási és felmondási jogát a fogyasztó és a Szolgáltató közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Kormányrendelt 20. § (2) bekezdése és a 29. § (1) bekezdésének c) pontja a szabályozza új termék megrendelése esetében.
20. § (1) Az üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévők között kötött szerződés esetén a fogyasztót a (2) bekezdésben meghatározott határidőn belül indokolás nélküli elállási jog illeti meg. Olyan üzlethelyiségen kívül kötött és távollévők között kötött szerződés esetén, amely szolgáltatás nyújtására irányul, ha a 13. § vagy a 19.§ szerinti nyilatkozat megtételét követően a teljesítés megkezdődik, a fogyasztót a (2) bekezdésben meghatározott határidőn belül indokolás nélküli felmondási jog illeti meg.
(2) A fogyasztó az (1) bekezdés szerinti elállási vagy felmondási jogát
a) áru adásvételére irányuló szerződés esetén
aa) az árunak,
ab) több áru adásvételekor, ha az egyes áruk szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott árunak,
ac) több tételből vagy darabból álló áru esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
ad) ha az árut meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,
a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától;
b) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.
(3) A (2) bekezdés a) pontjában foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e §-ban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és az áru átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.
(4) Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.
A Korm rendelet 29. § (1). bek. c). pontja értelmében:
A fogyasztó nem gyakorolhatja a 20. § /fent meghatározott/ szerinti jogát olyan nem előre gyártott áru esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan áru esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
Szolgáltató kifejezetten felhívja megrendelő figyelmét, hogy egyedi kérés teljesítése esetén azaz egyedi méret, szín, anyag, szövet, összeállítás stb. tulajdonság vagy ezek kombinációja esetén a termék egyedinek minősül.
Szolgáltató Fogyasztó részére elállás esetén 14 napon belül fizeti vissza a Fogyasztó által kifizetett teljes összeget, ideértve nem értve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket. A visszaküldés költsége a Fogyasztót terheli.
Fogyasztó elállási/felmondási jogát, jelen ÁSZF 1. sz. mellékletében található Nyilatkozat útján vagy erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozatával gyakorolhatja.
A Fogyasztónak a terméket haladéktalanul, de legkésőbb (átvételtől számítva) 14 napon belül vissza kell juttatni.
Szolgáltató felhívja Fogyasztó figyelmét, hogy a jótállási igényét a Szolgáltató székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a Szolgáltató által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is bejelentheti, illetve a Fogyasztó elállás esetén a webáruház üzlethelyiségében is visszaadhatja a terméket.
Kellékszavatosság:
Milyen esetben élhet Fogyasztó a kellékszavatossági jogával?
Fogyasztó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Fogyasztót kellékszavatossági igénye alapján?
Fogyasztó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Fogyasztó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy a hibát a Szolgáltató költségére Fogyasztó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja, vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Fogyasztó és Szolgáltató közötti – ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló – szerződés esetén Fogyasztó a kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a Szolgáltató költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Fogyasztó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti Fogyasztó kellékszavatossági igényét?
Fogyasztó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Fogyasztó a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Fogyasztó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a(z) Marking Studio Kft. Szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már Fogyasztó köteles bizonyítani, hogy az Fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény értelémében:
6:159. § [Kellékszavatossági jogok]
(1) Olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kötelezett a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik.
(2) Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint
a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
b) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, – a (2a) bekezdés szerinti kivétellel – a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a (4) bekezdés szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
(2a) Fogyasztó és Szolgáltató közötti – ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló – szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a kötelezett költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt.
(3) Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
(4) A kijavítást vagy kicserélést – a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható
rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.
6:160. § [Áttérés más kellékszavatossági jogra]
A jogosult a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a kötelezettnek megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a kötelezett adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
6:161. § [Eltérés a jogosult által megjelölt kellékszavatossági jogtól]
A bíróság a jogosult kérelméhez nincs kötve, de nem kötelezhet olyan kellékszavatossági jog teljesítésére, amely ellen mindegyik fél tiltakozik.
6:162. § [A hiba közlése]
(1) A jogosult a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a kötelezettel közölni.
(2) Fogyasztó és Szolgáltató közötti szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni.
(3) A közlés késedelméből eredő kárért a jogosult felelős.
6:163. § [A kellékszavatossági igény elévülése]
(1) A jogosult kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el.
(2) Fogyasztó és Szolgáltató közötti szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el. Ha a fogyasztó és a Szolgáltató közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak; egy évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen.
(3) Ha a szerződés alapján szolgáltatott dolog ingatlan, a kellékszavatossági igény a teljesítés időpontjától számított öt év alatt évül el.
(4) Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult a dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni.
(5) A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.
6:164. § [A szavatossági jogok érvényesítése kifogásként]
A jogosult kellékszavatossági jogait az ugyanabból a szerződésből eredő követeléssel szemben kifogásként akkor is érvényesítheti, ha a kellékszavatossági igény elévült.
6:165. § [Az érvényesített szavatossági igény terjedelme]
(1) A szavatossági igényt a szolgáltatott dolog minden olyan hibája miatt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, amely a megjelölt hibát előidézte.
(2) Ha a jogosult a szavatossági igényét a dolognak – a megjelölt hiba szempontjából – elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a dolog egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.
6:166. § [Költségviselés]
(1) A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a kötelezettet terhelik.
(2) Ha a dolog meghibásodásában a jogosultat terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában a jogosult köteles viselni, ha a dolog karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a kötelezett e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.
6:167. § [A kötelezett gazdagodási igénye]
(1) Ha a dolog kicserélésére az elévülés nyugvása miatt a kellékszavatossági határidő jelentős részének eltelte után kerül sor, és ez a jogosult számára számottevő értéknövekedést eredményez, a kötelezett a gazdagodás megtérítésére tarthat igényt. Fogyasztó és Szolgáltató közötti szerződésben e rendelkezést nem lehet alkalmazni.
(2) Kicserélés vagy elállás esetén a jogosult nem köteles a dolognak azt az értékcsökkenését megtéríteni, amely a rendeltetésszerű használat következménye.
Milyen esetben élhet Fogyasztó a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (e pont alkalmazásában a továbbiakban: termék) hibája esetén Fogyasztó – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Fogyasztót termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Fogyasztó a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A harmadik javítást követő ismételt meghibásodás esetén a Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni.
Kivel szemben érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági jogait a termék előállítójával vagy forgalmazójával (a továbbiakban együtt: gyártó) szemben gyakorolhatja.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Fogyasztó termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Fogyasztó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Milyen bizonyítási szabály érvényesül termékszavatossági igény érvényesítése esetén?
Termékszavatossági igény érvényesítése esetén Fogyasztónak kell bizonyítania, hogy a termékhiba a gyártó általi forgalomba hozatal időpontjában fennállt.
A gyártó milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy Fogyasztó ugyanazon hiba miatt a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági és a gyártóval szemben termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén a kicserélt termékre, illetve a termék javítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági igényét a továbbiakban már csak a gyártóval szemben érvényesítheti.
A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény értelémében:
6:168. § [Termékszavatossági igény]
(1) Szolgáltató által fogyasztónak eladott ingó dolog (ezen alcím alkalmazásában: termék) hibája esetén a fogyasztó követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – a terméket cserélje ki. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
(2) Ezen alcím alkalmazásában gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.
(3) A gyártó mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy
a) a terméket nem üzleti tevékenysége vagy Fogyasztóálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta;
b) a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy
c) a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.
(4) Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.
6:169. § [Közlési és igényérvényesítési határidők]
(1) A fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.
(2) A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.
6:170. § [Termékszavatosság tulajdonosváltozás esetén]
A termékszavatossági jogokat a termék tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a gyártóval szemben.
Jótállás: 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a Szolgáltató jótállásra köteles. A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény értelémében:
6:171. § [Jótállás]
(1) Aki a szerződés teljesítéséért jótállást vállal vagy jogszabály alapján jótállásra köteles, a jótállás időtartama alatt a jótállást keletkeztető jognyilatkozatban vagy jogszabályban foglalt feltételek szerint köteles helytállni a hibás teljesítésért. Mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
(2) A jótállás a jogosultnak jogszabályból eredő jogait nem érinti.
6:172. § [Jótállási jogosultság tulajdonosváltozás esetén]
A jótállásból eredő jogokat a dolog tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a jótállást vállaló kötelezettel szemben.
6:173. § [A jótállási igény érvényesítése]
(1) A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására – megfelelő határidőben – nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.
(2) A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.
A jótállás időtartama fogyasztási cikkek esetén
a) 10 000 forinttól 250 000 forintig terjedő eladási ár esetén két év,
b) 250 000 forint feletti (250 001 forinttól kezdődő) eladási ár esetén három év.
Milyen esetben élhet Fogyasztó a jótállási jogával?
Fogyasztó hibás teljesítés esetén jogszabály alapján jótállási igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Fogyasztót milyen jogok illetik meg, ha a jótállás jogszabályon alapul?
A kötelező jótállás alá tartozó tartós fogyasztási cikkek termékcsoportjainak megnevezéséről szóló miniszteri rendeletben meghatározott új, tartós fogyasztási cikk (a továbbiakban: fogyasztási cikk) esetén Fogyasztó a teljesítés hibája miatt az 1. pontban meghatározott jogait érvényesítheti, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló kormányrendeletben foglalt feltételekkel.
Fogyasztót milyen további jogosultságok illetik meg jogszabályon alapuló jótállás esetén?
Fogyasztási cikk esetében Fogyasztó a jótállási idő alatt elsősorban kijavítást igényelhet. Kicserélésnek van helye már az első javítási kísérletet követően, ha megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, és Fogyasztó másik igény teljesítését nem kéri. Fogyasztó akkor is kérheti a kicserélést, ha a kijavítási igény közlését követő harminc napon belül nem kerül sor a kijavításra. A kicserélési igényt az is megalapozza, ha a fogyasztási cikk a jótállási idő alatt három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik, feltéve, hogy Fogyasztó nem kéri másik igény teljesítését. Ha az előbbi esetekben kicserélésre nincs lehetőség, akkor Fogyasztó a vételár visszatérítésére is igényt tarthat.
A Szolgáltatónak elsősorban a jótállási jegyen, ennek hiányában a Fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton feltüntetett vételárat kell visszatéríteni a Fogyasztó részére.
Fogyasztó milyen határidőn belül gyakorolhatja kötelező jótálláson alapuló jogait?
A jótállás időtartama fogyasztási cikkek esetén
a) 10 000 forinttól 250 000 forintig terjedő eladási ár esetén két év,
b) 250 000 forint feletti (250 001 forinttól kezdődő) eladási ár esetén három év.
Milyen további követelmények támaszthatóak a jótállási jogok gyakorlásának feltételéül?
Fogyasztási cikk megfelelő üzembe helyezése vagy annak üzemben tartása érdekében támaszthatók speciális követelmények (például időszakos felülvizsgálat) a fogyasztóval szemben, feltéve, ha a megfelelő üzembe helyezés vagy üzemben tartás más módon nem biztosítható, és a követelmény teljesítése nem jelent aránytalan terhet a fogyasztó számára.
Mikor mentesül a Szolgáltató a jótállási kötelezettsége alól?
A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Felhívom a figyelmét, hogy Fogyasztó ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, valamint termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Ha viszont Fogyasztó egy adott hiba miatt egyszer sikerrel érvényesítette hibás teljesítésből eredő igényét (például a Szolgáltató kicserélte a terméket), ugyanezen hiba tekintetében más jogi alapon erre már nem tarthat igényt.
9. Szolgáltató teljesítése
A Szolgáltató a szolgáltatást a megrendelést követően azonnal megkezdi annak teljesítésére 12 héten belül kerül sor amennyiben a termék nincs a raktáron. Az áruházban található termékek csak egy része van közvetlen raktáron. Szolgáltató törekszik rá, hogy folyamatosan frissítse kínálatát, ennek ellenére előfordulhat, hogy a kiválasztott termék már nem szerezhető be. Szolgáltató erről értesíti a Fogyasztót, aki módosíthatja rendelését vagy a szerződéstől elállhat.
A Szolgáltató a Fogyasztót a megrendelés beérkezését követően haladéktalanul értesíti a Fogyasztó által megadott telefonszámon, vagy e-mail címen.
10. Egyéb rendelkezések
Jelen Általános Szerződési Feltétel című dokumentum nyelve a magyar nyelv.
Jelen Általános Szerződési Feltétel című dokumentum a felek között nem minősül írásbeli szerződésnek, azt Szolgáltató nem iktatja, erre tekintettel Szolgáltató az utólagos hozzáférési lehetőséget nem biztosítja.
A Szolgáltató az ÁSZF 3. pontjában megjelölt szolgáltatás használati jogát átengedi, egyebekben fenntart minden jogot. Az ÁSZF 3. pontjában megjelölt szolgáltatás szerzői jogi védelem alatt áll. Fogyasztó a Szolgáltató e pontban tett tájékoztatását kifejezetten tudomásul veszi.
Szolgáltató tájékoztatja a Fogyasztót, hogy a weboldalán található képek, videók, szövegek, ebookok, egyéb anyagok a Szolgáltató tulajdonát képezik.
Szerződő felek kijelentik, hogy a szerződés teljesítése során egymással együttműködnek, a szükséges tájékoztatást egymásnak megadják, az esetleges vitás kérdésekben elsősorban békés úton történő megoldást részesítik előnyben.
A felek szabadon köthetnek szerződést, és szabadon választhatják meg a másik szerződő felet.
A felek szabadon állapíthatják meg a szerződés tartalmát.
Szolgáltató jogosult a jelen ÁSZF egyoldalú módosításra.
A szerződésnek a módosítással nem érintett része változatlan marad.
A szerződés módosítására a szerződés megkötésére vonatkozó rendelkezéseket kell megfelelően alkalmazni.
A szerződés tartalmát valamelyik fél egyoldalúan akkor módosíthatja, ha ezt a szerződésben kikötötték, vagy ha a felet erre jogszabály feljogosítja.
A Szolgáltató a módosítás lényegi elemeit a weboldalon jól látható módon köteles elhelyezni.
A digitális adattartalom működését a Tárhely Szolgáltató végzi. A weboldal tűzfallal védett. Az alkalmazandó műszaki védelmi intézkedésekre továbbá a hardverrel és szoftverrel való együttműködési képességérre a Tárhely Szolgáltató szabályai irányadók.
A Szolgáltató felhívja a Fogyasztó figyelmét, hogy az adatbeviteli hibáknak a szerződéses nyilatkozat elküldését megelőzően történő kijavítására az veszprem@marcomobili.hu e-mail címre történő való jelzéssel van mód.
A Fogyasztó jelzését követően az adatbeviteli hibák javítására a Szolgáltató által kerül sor.
A Weboldalon található információk jóhiszeműen kerültek felhelyezésre, azonban azok kizárólag tájékoztató célt szolgálnak, az információk pontosságáért, teljességéért Szolgáltató nem vállal felelősséget.
A Fogyasztó a Weboldalt kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan, súlyos gondatlansággal, vagy bűncselekménnyel okozott, továbbá az életet, testi épséget, egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.
Szolgáltató kizár minden felelősséget a Weboldal használói által tanúsított magatartásért. A Fogyasztó teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, Szolgáltató ilyen esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése végett.
A szolgáltatás oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amely más szolgáltatók oldalaira vezet. Ezen szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért Szolgáltató nem vállal felelősséget.
Az Internet globális jellege miatt az Fogyasztó elfogadja, hogy a Weboldal használata során a vonatkozó nemzeti jogszabályok rendelkezéseit is figyelembe véve jár el.
Amennyiben a Weboldal használatával összefüggő bármely tevékenység az Fogyasztó államának joga szerint nem megengedett, a használatért kizárólag a Fogyasztót terheli a felelősség.
Amennyiben az Fogyasztó a Weboldalon kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt
haladéktalanul jelezni Szolgáltatónak. Amennyiben Szolgáltató jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.
Fogalmak:
1. Fogyasztó: A Szolgáltatást Fogyasztó jogi személy;
2. Szolgáltató: a szakmája, Fogyasztóálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy;
3. Jogi személy: az a jogalany, amelynek társadalmi szinten elismert célja, e cél(ok)
megvalósításához szükséges és arra alkalmas szervezete, valamint a szervezetet külső jogviszonyaiban megjelenítő képviselete, a cél megvalósításához szükséges vagyona, a vagyonhoz mérten Fogyasztóálló, teljes anyagi helytállási kötelezettsége van, ám csak akkor, ha a fentiek fennállása esetén az állam vagy az általa feljogosított szervezet a jogalanyt jogi személyként nyilvántartásba veszi.
Jogszabályhely:
• A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény
• Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény
• A számla és a nyugta adóigazgatási azonosításáról, valamint az elektronikus formában megőrzött számlák adóhatósági ellenőrzéséről szóló 23/2014. (VI. 30.) NGM rendelet
• Az információs Fogyasztórendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény
• 45/2014. (II.26) Korm. rendelet.
11. Jogviták rendezése
A Fogyasztó panasszal élhet Szolgáltató veszprem@marcomobili.hu e-mail címén. A Szolgáltató a panaszt egyedi azonosító számmal látja el, majd azt szóbeli panaszt haladéktalanul, írásbeli panaszt 30 naptári napon belül megvizsgálja, annak eredményéről értesíti a Fogyasztót.
A szóbeli panaszt azonnal meg kell vizsgálni és szükség szerint orvosolni kell.
Amennyiben Szolgáltató és az Fogyasztó között esetlegesen fennálló Fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, a Fogyasztó, a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez fordulhat és kezdeményezheti a Testület eljárását, illetve fordulhat a Szolgáltató székhelye szerint illetékes Békéltető Testülethez is, továbbá a következő jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva Fogyasztó számára.
• Panasztétel a Fogyasztóvédelmi hatóságnál, (Kormányhivatalok Fogyasztóvédelmi Osztálya) Az Fogyasztó panaszának elutasítása esetén a lakóhelye szerinti kormányhivatalhoz fordulhat.
• Vitarendezési eljárás az Európai Unió online vitarendezési platformján keresztül: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfmevent=main.home.show&ln=HU
Magyarországon a Budapesti Békéltető Testület (BBT) jogosult eljárni az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekhez kapcsolódó határon átnyúló Fogyasztó és Szolgáltató közötti jogvitákban.
• Békéltető testület eljárásának kezdeményezése
• Bírósági eljárás kezdeményezése
Szolgáltató székhelye szerint illetékes Testület:
Veszprém Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. Pf.: 220
Telefon: 06-88-814-121; 06 88 814-111
Fax: 06-88-412-150
E-mail: info@bekeltetesveszprem.hu
Honlap: www.bekeltetesveszprem.hu
Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában Fogyasztónak/Ügyfélnek minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és közép Szolgáltató is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
A Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.
A Fogyasztó a lakóhelye/ tartózkodási helye alapján az alábbi békéltető testületekhez fordulhat a Fogyasztói jogvita rendezése érdekében:
Baranya Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Telefonszám: +36-72/507-154; 20/283-3422
E-mail: info@baranyabekeltetes.hu
Bács-Kiskun Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Levelezési cím: Bács-Kiskun Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
6001 Kecskemét Pf. 228.
Telefonszám: (+36) 76 501 525, 501 532
Fax: (+36) 76 501 538
Mobil: (+36) 70 938 4765
E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu
Honlap: www.bacsbekeltetes.hu
Békés Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
E-mail: bekeltetes@bmkik.hu
Telefonszám: 06-66-324-976
Fax: 06-66-324-976
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám: 46/501-090 (új ügyek)
46/501-871 (folyamatban lévő ügyek)
E-mail: bekeltetes@bokik.hu
www.bekeltetes.borsodmegye.hu
Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszám: 06-1-488-2131
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Honlap: bekeltet.bkik.hu
Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: +36-62/554-250/118
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu
Fejér Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám: 06-22/510-310
E-mail: bekeltetes@fmkik.hu
Honlap: https://www.bekeltetesfejer.hu/
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96-520-217
Email: bekelteto.testulet@gymsmkik.hu
Honlap: https://bekeltetesgyor.hu/
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52-500-710, 06-52-500-745
Fax: 06-52-500-720
E-mail: bekelteto@hbkik.hu
Heves Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 3300 Eger, Hadnagy utca 6. földszint
Telefonszám: +36 36 416-660/105 mellék
E-mail: bekeltetes@hkik.hu
Levélezési cím: 3300 Eger, Postafiók 440.
Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park. 8.
E-mail: bekeltetotestulet@iparkamaraszolnok.hu
Telefonszám: 20/373-2570
Komárom-Esztergom Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszám: 06-34-513-010
Fax: 06-34-316-259
Email: bekeltetes@kemkik.hu
Nógrád Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 3100 Salgótarján, Mártírok útja 4. fsz 14.
Telefonszám: 06-32-520-860
E-mail: nkik@nkik.hu
Honlap: www.nkik.hu,
www.bekeltetes-nograd.hu
Pest Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV/2.
Levelezési cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV/2.
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu
Telefonszám: 06-1-792-7881
Honlap: http://www.panaszrendezes.hu/homepage/index.php
www.pestmegyeibekelteto.hu
Somogy Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 7400 Kaposvár, Anna u. 6.
Telefonszám: 06-82-501-000; 06-82-501-026
E-mail: skik@skik.hu
Honlap: www.skik.hu
Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszám: 06-42-420-180
Fax: 06-42-420-180
E-mail: bekelteto@szabkam.hu
Tolna Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
Telefonszám: 06-74-411-661
Mobil: 06-30-664-2130
Fax: 06-74-411-456
E-mail: kamara@tmkik.hu;
monus.greta@tmkik.hu
Vas Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 9700 Szombathely, Rákóczi Ferenc u. 23.
E-mail: bea@vmkik.hu
Telefonszám: 30/9566-708
Veszprém Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. Pf.: 220
Telefon: 06-88-814-121; 06 88 814-111
Fax: 06-88-412-150
E-mail: info@bekeltetesveszprem.hu
Honlap: www.bekeltetesveszprem.hu
Zala Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.
Telefonszám: 06-92-550-513
Fax: 06-92-550-525
E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu
Honlap: http://www.bekelteteszala.hu/
1.sz. melléklet
ELÁLLÁSI NYILATKOZAT
Elállási Nyilatkozat Fogyasztó részére termék megrendelése esetén
Alulírott kijelentem, hogy gyakorlom elállási jogomat az alábbi termékek megrendelésére irányuló szerződés tekintetében:
Szerződés megnevezése:
Termék pontos megjelölése: (név/típus/gyártási szám)
A gyártó nevét, címét, ha a gyártó nem azonos a vállalkozással:
Szerződéskötés időpontja:
A Fogyasztó neve:
A Fogyasztó címe:
Termék díjának visszatérítését a következő bankszámlára kérem:
Bank Neve:
Bankszámla jogosultja:
Bankszámla száma:
Kelt:
Fogyasztó aláírása
*Szolgáltató tájékoztatja Fogyasztót, hogy békéltető testület eljárását is kezdeményezhet, az ÁSZF-ben foglalt egyéb vitarendezések mellett.