ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

Általános Szerződési Feltételek

Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a Marking Studio Kft. (a továbbiakban: Szolgáltató) által a www.marcomobili.hu weboldalon (továbbiakban: Weboldal) nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat (a továbbiakban: Szolgáltatás) igénybe vevő felhasználó (a továbbiakban: Felhasználó) jogait és kötelezettségeit tartalmazza. (Szolgáltató és Felhasználó a továbbiakban együttesen: Felek).

Marking Studio Kft.
Nyilvántartásba vevő szerv neve: Veszprémi Törvényszék Cégbírósága
8200 Veszprém, Vár utca 19.
Cégjegyzékszam: 19-09-515968

Jelen ÁSZF a Szolgáltató szolgáltatásának használatára vonatkozik. Ön a Weboldalon történő regisztrációval, illetve a Weboldal használatával elfogadja jelen ÁSZF-et, ezért azt a Weboldal használata előtt tanulmányozza át.

Ezúton szeretnénk megkérni potenciális vásárlóinkat, felhasználóinkat, olvassák el figyelmesen jelen általános szerződési feltételeinket (ÁSZF), és ha minden pontjával egyetértenek, magukra nézve kötelezőnek ismerik el, csak abban az esetben vegyék igénybe szolgáltatásainkat. A működéssel, termékeink és szolgáltatásaink megrendelési és szállítási feltételeivel, folyamatával kapcsolatban felmerülő kérdésekkel a Weboldalon megadott elérhetőségeinken és jelen Általános Szerződési Feltételekben tudunk rendelkezésére állni.

A Szolgáltató kijelenti, hogy Magyarországon bejegyzett gazdasági társaság, amely az elektronikus kereskedelemhez és az ehhez kapcsolódó csomagküldő kereskedelemhez szükséges engedélyekkel, jogszabályban előírt feltételekkel rendelkezik.

Szolgáltató adatai:

 

A szolgáltató neve: Marking Studio Kft.

 

• A szolgáltató székhelye (és egyben a panaszkezelés helye): 8200 Veszprém, Gubacs utca 2.

• A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: info@marcomobili.hu

• Cégjegyzékszáma: Cg.19-09-515968

• Nyilvántartja a Veszprémi Törvényszék Cégbírósága

• Adószáma: 24210344219

• Szerződés és kapcsolattartás nyelve: magyar

A Szolgáltató működésénke helye és panaszügyintézés helye: a Szolgáltató székhelye: 8200 Veszprém, Gubacs utca 2.

A tárhely-szolgáltató neve, elérhetőségei: 

• Shopify Inc.

• Cím: 150 Elgin St, Suite 800, Ottawa, ON, K2P 1L4, Kanada

• Telefon: +1 888-746-7439

• E-mail: support@shopify.com

• Honlap: http://www.shopify.com

 

1. Általános tudnivalók, a Felek közötti szerződés létrejötte

1.1. A jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a Szolgáltatás igénybevételével történik. A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény vonatkozik. Szolgáltató tájékoztatja a Felhasználókat, hogy jelen Szolgáltatásra, illetve a Felek közötti szerződésre a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet rendelkezései vonatkoznak.

 

1.2. Jelen ÁSZF irányadó akkor is, ha a Szolgáltató szolgáltatása más weboldalon (pl. Facebook) keresztül érhető el.

1.3.  A regisztráció, illetve a vásárlás során tett kifejezett nyilatkozattal, továbbá a Szolgáltatás használatával a Felhasználó és a Szolgáltatóközött online szerződés jön létre az Ekrtv.1 5. § (4) bekezdésének megfelelően. Jelen szerződés határozatlan időre köttetik.

1.4. A Szolgáltató, mint a Weboldal üzemeltetője fenntartja jogát a jelen Általános Szerződési Feltételek egyoldalú módosítására, azonban a módosításról a Szolgáltató a lehető legrövidebb időn belül felhívás formájában tájékoztatja a felhasználókat. A felhívást a Weboldal erre a célra szolgáló felülete (Értesítések) és/vagy az általa küldött hírlevél és/vagy a Felhasználónak a Felhasználói Fiókjában megadott e-mail címre küldött értesítés tartalmazhatja. A módosítást követően a Szolgáltatás használata a Szerződés módosításának elfogadását jelenti.

2. Megrendelési tudnivalók (regisztráció, vásárlás (termék- és szolgáltatásmegrendelés)

2.1. A Weboldalon történő megrendelés kizárólag regisztrált felhasználók számára lehetséges. A regisztráció során az adatlap kitöltésekor a következő adatok megadása szükséges:

• teljes név*

• e-mail cím*

• jelszó*

• szállítási cím (szállítási név, utcanév, házszám, település, irányítószám)*

• telefonszám*

2.2. A Weboldalon történő regisztrációval a Szolgáltató, illetve a Felhasználó:

• a jelen Általános Szerződési Feltételeket minden további aktus nélkül elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el.

• kijelenti, hogy szerződéskötési képessége a jelen szerződés megkötésére vonatkozóan korlátozás alá nem esik,

• kijelenti, hogy a szolgáltatások igénybevétele során betartják a magyar jog szabályait.

 

A regisztráció során megadott felhasználónév, illetve jelszó hozzáférhetőségért felelősség kizárólagosan a regisztrált személyt terheli. A Szolgáltató a felhasználónév és jelszó harmadik személy általi jogosulatlan használatért és ebből eredő károkért semmilyen felelősséget nem vállal. A felhasználónév és jelszó használatának jogosultsága át nem ruházható, a bejelentkezést követően a bejelentkezett regisztrált felhasználó felelős minden a bejelentkezést követő cselekményért és abból eredő minden következményért, függetlenül attól, hogy a ténylegesen bejelentkező személy ő maga volt-e vagy más személy használata felhasználó jogosultságát. A Felhasználó haladéktalanul köteles jelezni a Szolgáltató felé, amennyiben azt észleli, hogy a felhasználói jogosultságát illetéktelen személy jogosulatlanul használja.

 

2.3. Vásárlás

A Felhasználó az adatlap kitöltésével a szállításhoz és a számlázáshoz elengedhetetlenül szükséges adatokat adja meg az Adatkezelési Tájékoztató szerint. A Szolgáltató ezen adatoknak megfelelően teljesíti a megrendelést és ezen adatoknak megfelelően állítja ki a számlát. A Felhasználó köteles adatait a valóságnak megfelelően megadni. A hibás vagy hamis adatok vagy e-mail cím megadásából eredő kárért a Felhasználó felel. A nyilvánvalóan hamis vagy hibás regisztrációt a Szolgáltató jogosult törölni, kétség esetén pedig jogosult a Felhasználó valódiságát ellenőrizni.

Ha a Felhasználó tévesen adott meg adatokat (pl. hibás szállítási cím, téves darabszám) és ezt a megrendelés leadását követően veszi észre, úgy mindaddig van lehetősége telefonon vagy e-mailben a módosításra, míg a megrendelt termékeket a Szolgáltató a szállítónak át nem adja.

2.4. Termékek és az árak

A termékek leírását, az áruk jellemzőit és árát a termékek adatlapján tünteti fel a Szolgáltató. Az ár forintban értendő. Minden terméknél külön-külön szerepel az akció lejárati dátuma, vagy a készlet erejéig megjelölés.

Az árak esetleges hibás feltüntetése, elírása esetén a Szolgáltató jogosult azok kijavítására. Ha valamelyik termék vagy annak ára elírás vagy rossz információ alapján hibásan került feltüntetésre, az Szolgáltató jogosult a megrendelést törölni. A Szolgáltató a megrendelés törléséről a Felhasználót e-mailben értesíti.

Egyes, külön megjelölt termékek csak külön, egyedi szerződésben meghatározott feltételek szerint vásárolhatók meg. Ez a jelölés az egyes termékek adatlapján található. Amennyiben a fogyasztó a Weboldalon nem található terméket szeretne megrendelni, akkor egyedi megállapodás alapján a Szolgáltató vállalhatja annak felkutatását, beszerzését és értékesítését a Felhasználó részére.

2.5. Megrendelés

A szerződéskötés nyelve: magyar.

A rendelés regisztrációhoz kötött.

Felhasználó a regisztrációját követően bejelentkezik a webshopba, vagy a rendelési folyamat során megadja számlázási, szállítási adatait.

Felhasználó a megvásárolni kívánt termék, termékek darabszámát beállítja.

Felhasználó kosárba helyezi a kiválasztott termékeket. Felhasználó bármikor megtekintheti a kosár tartalmát a „kosár” ikonra kattintva.

Amennyiben Felhasználó további terméket szeretne kosárba helyezni, kiválasztja a „tovább nézelődöm” gombot. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrzi a megvásárolni kívánt termék darabszámát, és kiválasztja a „pénztár” ikont.

A „törlés - X” ikonra kattintva törölheti a kosár tartalmát. Mennyiség véglegesítését követően a „frissítés” ikonra kattint Felhasználó.

Az adatok megadását követően Felhasználó a ”rendelés jóváhagyása” gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével.

Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat. Részletesen: A rendelés során lehetőség van a kosár tartalmának megtekintésére, illetve módosítására, amennyiben a kosár nem a megrendelni kívánt mennyiséget tartalmazza, úgy a mennyiség oszlopban található adatbeviteli mezőbe Felhasználó be tudja írni a rendelni kívánt mennyiség darabszámát, majd megnyomja a „frissítés/kosár frissítése” gombot. Amennyiben törölni kívánja Felhasználó a kosárban található termékeket, akkor az „X” „törlés” gombra kattint. A rendelés során a Felhasználónak folyamatosan lehetősége van a bevitt adtok javítására/törlésére.

Felhasználó e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.

Szolgáltató a visszaigazolással egy időben díjbekérőt küld Felhasználó részére a megrendelés összértékének 100%-ról. Szolgáltató ennek az összegnek a befizetése után tudja teljesíteni a megrendelést.

Megrendelését Szolgáltató tárgytalannak tekinti és töröli a rendszeréből, amennyiben 4 munkanapon belül nem sikerül felvenni a Felhasználóval a kapcsolatot.

2.6. Szállítás

Szállítási idő
Raktáron lévő termékeket általában 1 munkanapon belül (legkésőbb 7 munkanapon belül) átadjuk a futárszolgálatnak, akik általában 7 munkanapon belül (legkésőbb 14 munkanapon belül) kiszállítják a megrendelést. Abban az esetben, ha a termék nincs raktáron, a szállítási idő ettől eltérő lehet (1-20 hét).

A termékek 95%-a lapraszerelt állapotban kerül kiszállításra.

Szállítási módok:

  • A vásárló saját költségén szervezi meg a szállítást
  • A házhozszállítást a Marco Mobili Bútoráruház szervezi meg szállítópartnerein keresztül
  • Személyes átvétel a Marco Mobili Bútoráruház raktáránál

Házhozszállítás:
A megvásárolt termék(ek)et a futárszolgálatnak átadjuk, akik felveszik veled a kapcsolatot, és egyeztetik a kiszállítás napját.

Személyes átvétel:
Előre egyeztetett napon.

Házhoz szállítási díj
A szállítási díj NEM tartalmazza az áru lakásba történő szállítását.

Ez esetben a futárszolgálat rakodási költséget számít fel, az alapján, hogy hány emberre van szükség a bútor lakásba történő beviteléhez, hányadik emeletre kell vinni, van-e lift, stb. Amennyiben a vásárló ezt igényli, a rakodási költséget előre egyeztetjük, a korábban említett egyedi szempontokat figyelembe véve.

A Marco Mobili Bútoráruháztól való távolság közutakon, autópályán értendő.
Házhozszállítás díja GLS Hungary és HDT Trans esetében bruttóban, Szalai Fuvar esetében nettóban értendő.
A házhozszállítás díja GLS Hungary és HDT Trans esetében a megrendelés összegén felül a Marco Mobili Bútoráruház számára utalandó, a Szalai Trans esetében szállításkor, a helyszínen, készpénzben fizetendő.

 Vásárlás összértéke Díj Helyszín Fizetési mód Futárszolgálat
Személyes átvétel Ingyenes Marco Mobili Bútoráruház (Veszprém) - -
A vásárló saját költségén szervezi meg a szállítást
Díjmentes
Marco Mobili Bútoráruház (Veszprém
- A vásárló által megbízott
50.000 Ft-ig 6.000 Ft

Magyarországon
belül

Szállítási díj kiegyenlítése a termékekkel együtt GLS Hungary vagy HDT Trans
Maximum 3 db bárszék / 2 db étkezőszék / 1 db dohányzóasztal
6.000 Ft
Magyarországon
belül
Szállítási díj kiegyenlítése a termékekkel együtt
GLS Hungary vagy HDT Trans
50.000 Ft - 160.000 Ft 14.000 Ft

Magyarországon
belül

Szállítási díj kiegyenlítése a termékekkel együtt HDT Trans vagy Szalai Fuvar
Maximum 1 db étkezőasztal / 6 db bárszék / 4 db étkezőszék / 2 db dohányzóasztal 14.000 Ft

Magyarországon
belül

Szállítási díj kiegyenlítése a termékekkel együtt
GLS Hungary vagy HDT Trans
Maximum 2 db étkezőasztal / 9 db bárszék / 6 db étkezőszék / 3 db dohányzóasztal
28.000 Ft
Magyarországon
belül
Szállítási díj kiegyenlítése a termékekkel együtt
GLS Hungary vagy HDT Trans
160.001 Ft - 250.000 Ft 30.000 Ft

Magyarországon
belül

Szállítás napján a futárszolgálatnak a helyszínen, készpénzben fizetendő Szalai Fuvar
250.001 Ft felett 40.000 Ft

Magyarországon
belül

Szállítás napján a futárszolgálatnak a helyszínen, készpénzben fizetendő Szalai Fuvar

 

Bútoraink nagy részét lapra szerelt állapotban, elemenként csomagolva forgalmazzuk. A bútorok egyedi összeszerelést igényelnek, melyekhez részletes szerelési rajzot mellékelünk.

Az adásvételi szerződéssel a Szolgáltató vállalja, hogy a terméket kiszállítja és a Felhasználó a terméken tulajdonjogot szerez; míg a Felhasználó vállalja, hogy a terméket átveszi és annak vételárát kifizeti.

Felhasználó kiválasztja a szállítási címet, majd megrendelést megelőzően, vagy azt követően egyeztethet a Marco Mobili Bútoráruházzal a szállítási díj pontos összegéről.

A Marking Studio Kft. a visszaigazolás szerint /várhatóan 1-20 hét alatt / átadja a megrendelt termékeket a futárszolgálatnak, aki 14 napon belül a Megrendelő által megjelölt szállítás címre, előzetesen egyeztetett napon kiszállítja. Kérjük, hogy olyan szállítási címet jelöljön meg a megrendelésnél, ahol Ön napközben is elérhető. Amennyiben a futárszolgálat előre nem látható oknál fogva nem tudja adott időn belül kiszállítani a megrendelést, erről a Megrendelőt értesíti. A kiszállítás díja a díjtáblázatunkban megtekinthető. A díjak nem tartalmazzák a bútor a Felhasználó otthonába, lakásába, emeletre történő elhelyezését. A megrendelés utáni visszaigazolásunkban a házhozszállítás összegét pontosan megjelöljük a bútor vételárával együtt.

Lehetősége van Felhasználónak személyes átvételre is Szolgáltató üzletében.

A Szállító teljesítése akkor történik meg termék vásárlása esetén, amikor a felhasználó a megjelölt terméket átveszi. A Szolgáltató a megvásárolt terméket a megállapodásban szereplő mennyiségben, minőségben szállítja le a Felhasználónak. A Felhasználó köteles a küldeményt az átvételkor tételesen ellenőrizni és a hiánytalan teljesítést az átvételi elismervény vagy számla átvételével nyugtázni. A Felhasználó hiányosságra, sérülésre vonatkozó reklamációját az átvétel időpontjában (a kárveszély átszállásának időpontjában) kell jeleznie a Szolgáltatónak. A Felhasználó később is élhet reklamációs jogával, amennyiben a reklamáció oka később derül ki és a hibás teljesítés a Szolgáltatónak felróható. 

Ha a csomag az átvételkor sérült, akkor a Felhasználó köteles jegyzőkönyvet felvetetni és a küldeményt Szolgáltató költségére visszaküldeni. Ennek elmulasztása a Felhasználó későbbi mennyiségi és minőségi reklamációinak elutasítását vonja maga után.

Felhasználó kötelezettséget vállal arra, hogy gondoskodik az áru átvételéről. Amennyiben az áru kézbesítése a Felhasználó hibájából hiúsul meg (nem gondoskodik az árunak a megjelölt időben történő átvételéről), akkor köteles az Szolgáltató ezzel összefüggő többletköltségét (pl. áru visszaszállítása, újbóli kiszállítása, stb.) megtéríteni. Amennyiben a Felhasználó a termék átvételével késedelembe esik, úgy Szállító – az előzetes értesítést és az átvételi póthatáridő eredménytelen elteltét követően – jogosult a terméket a késedelembe esett Felhasználó költségére harmadik személynek eladni. Ezen rendelkezések alkalmazandók fizetési késedelem esetén is, amennyiben a termék még nem került átvételre és kifizetésre. 

2.7. Fizetési módok

A számla kiegyenlítését a szerződésben szereplő fizetési feltételekkel kell teljesíteni a számlán feltüntetett határidőig, az esedékesség sorrendjében. A kiegyenlítés napjának az a nap tekintendő, amelyen a vételár a Marking Studio Kft. folyószámláján megjelenik.

Előre utalással vagy 20% előleg kifizetésével + utánvéttel egyenlítheti ki Felhasználó a számláját.

A termék ellenértékének (vételár) megfizetése a szállítás módjától függően az alábbiak szerint történhet:

• A termék személyes átvétele esetén a Felhasználó a vételárat a termék árának előre átutalásával köteles kiegyenlíteni a termék átvételekor számla vagy nyugta ellenében. Személyes átvétel helye: a Szolgáltató telephelye.

• Szállítás esetén a számla kiegyenlítését a szerződésben szereplő fizetési feltételekkel kell teljesíteni a számlán feltüntetett határidőig, az esedékesség sorrendjében. A kiegyenlítés napjának az a nap tekintendő, amelyen a vételár a Marking Studio Kft. folyószámláján megjelenik.

Lehetőség van elektronikus (bankkártyás) fizetésre is, az OTP Simple Pay alkalmazáson keresztül. A Marking Studio Kft. minden szervezési és technikai intézkedést megtett a fizetés biztonságának garantálására.

3.A szerződés megszűnése

3.1. A Szerződés megszűnik:

• a Szolgáltató jogutód nélküli megszűnésével;

• a Felhasználó jogi személy jogutód nélküli megszűnésével;

• a Felhasználó természetes személy halálával;

• a Felek közös megegyezésével,

• a Felhasználó elállási jogának gyakorlásával,

• rendes felmondással a felmondás napjára kiható hatállyal,

• rendkívüli felmondással a felmondás napjára kiható hatállyal.

A Szolgáltató a vonatkozó Korm. rendelet alapján fennálló tájékoztatási kötelezettségének a szerződéskötést megelőzően a Weboldalakon (elektronikus úton történő szerződéskötés előtt) eleget.

3.2 Elállás joga és visszaküldés

3.2.1 Elállási/Felmondási jog

A Felhasználó 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni az Szolgáltatóval megkötött szerződéstől, amely esetben a terméket egy arra alkalmas csomagolásában köteles a Szolgáltatóhoz visszajuttatni. 

Az elállás joga a bútoráruházunkban, személyesen történő vásárlás esetén nem gyakorolható. 

Az elállási jogot szabályzó 45/2014 (II.26.) Kormányrendelet előírása, hogy az elállási jogosultság a fogyasztókat illeti meg. A fogyasztó fogalmát pedig a Ptk. szabályozza: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy. A 14 napos elállási joggal tehát csak a magánszemélyek élhetnek, az egyéni vállalkozók, társas vállalkozások nem.

3.2.2. Az elállási/felmondási határidő:

1. a) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap elteltével jár le;

2. b) termék adásvételére irányuló szerződés esetében attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a Felhasználó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.

3. c) több termék szolgáltatásakor attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a Felhasználó vagy a Felhasználó által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy adott termék átveszi.

4. d) több tételből vagy darabból álló termék szolgáltatásakor azon a napon, amelyen a Felhasználó vagy a Felhasználó által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó tételt vagy darabot átveszi.

5. e) termék meghatározott időszakon belüli rendszeres szolgáltatására vonatkozó szerződés esetében attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a Felhasználó vagy a Felhasználó által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy átveszi az első terméket.

 

Ha a Felhasználó elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) a Szolgáltatói címére vagy elektronikus úton az elektronikus elérhetőségre.

A Felhasználó határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.

3.2.3. Az elállás/felmondás joghatásai

Ha a Felhasználó eláll az Szolgáltatóval kötött szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Felhasználó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Szolgáltató visszatéríti a Felhasználó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást. A visszatérítés során banki átutalási módot alkalmaz a Szolgáltató; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Felhasználót semmilyen többletköltség nem terheli.

Termék adásvételére irányuló szerződés esetén a visszatérítést az Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Felhasználó nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

A Felhasználó köteles az Szolgáltató részére a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.

A termék visszaküldésének közvetlen költségét a Felhasználó viseli.

A Felhasználó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

3.2.4. A Felhasználó nem gyakorolhatja elállási jogát az alábbi esetekben:

1. olyan termék tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható;

2. olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;

3. olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel.

Az elállási jog a mellékelt nyilatkozat kitöltésével gyakorolható.

3.3 Jótállás, szavatosság

A termékek eredeti gyári csomagolásban, sérülésmentesen kerülnek feladásra a címzett részére. A forgalmazott termékekre a vonatkozó jogszabályoknak megfelelően szavatosságot vállalunk.

A fogyasztó a kijavítás iránti igényét választása szerint a vállalkozás székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.

A vállalkozás a jótállási igény bejelentésekor a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet (a továbbiakban: NGM rendelet) 4. §-a szerint köteles – az ott meghatározott tartalommal – jegyzőkönyvet felvenni és annak másolatát haladéktalanul és igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére bocsátani.

A vállalkozás, illetve a javítószolgálat (szerviz) a termék javításra való átvételekor az NGM rendelet 6. §-a szerinti elismervény átadására köteles.

TÁJÉKOZTATÓ A JÓTÁLLÁSI JOGOKRÓL

- A kötelező jótállás időtartama fogyasztási cikkenként:

 

• 10.000 forintot elérő, de 100.000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén 1 év;

• 100.000 forintot meghaladó, de 250.000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén 2 év;

• 250.000 forint eladási ár felett 3 év.

 

A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.

Ha a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított 6 hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.  

Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék fogyasztó részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát

- szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a vállalkozás, vagy annak megbízottja végezte el, illetve, ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza)

- rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,

- helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,

- elemi kár, természeti csapás okozta.

 

Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a fogyasztó

- ​elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a vállalkozásnak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a fogyasztónak okozott érdeksérelmet.

- ​ha a vállalkozás a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a fogyasztónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a fogyasztó – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a vállalkozás költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

A fogyasztó a választott jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a vállalkozásnak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a vállalkozás adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

Ha a fogyasztó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.

Ha a jótállási időtartam alatt a termék első alkalommal történő javítása során a vállalkozás részéről megállapítást nyer, hogy a termék nem javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a vállalkozás köteles a terméket 8 napon belül kicserélni. Ha a termék cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a termék ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton- az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán- feltüntetett vételárat 8 napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

Ha a jótállási időtartam alatt a termék 3 alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik- a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában- valamint, ha a Ptk. kellékszavatosságra vonatkozó rendelkezései alapján a fogyasztó nem igényli a vételár arányos leszállítását, és a fogyasztó nem kívánja a terméket a vállalkozás költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, a vállalkozás köteles a terméket 8 napon belül kicserélni. Ha a termék kicserélésére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a termék ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton- az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán- feltüntetett vételárat 8 napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

Ha a termék kijavítására a kijavítási igény vállalkozás részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor- a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában- a vállalkozás köteles a terméket a 30 napos határidő eredménytelen elteltét követő 8 napon belül kicserélni. Ha a termék cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a termék ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton- az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán- feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő 8 napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve kell elvégezni. A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a 15 napot meghaladja, akkor a vállalkozás a fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A tájékoztatás a fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén, elektronikus úton vagy a fogyasztó általi átvétel igazolására alkalmas más módon történik.

A termék kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a terméket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.

A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a vállalkozást terhelik.

A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható terméket – a járművek kivételével – az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a javítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás vagy – a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített igény esetén – a javítószolgálat gondoskodik.

A jótállás nem érinti a fogyasztó jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését.

Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák által működtetett békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.

A jótállási igény a jótállási jeggyel érvényesíthető, amelynek nem tehető feltételévé a termék felbontott csomagolásának a fogyasztó általi visszaszolgáltatása.

A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti.

Jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát - a fogyasztó bemutatja.

Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.​

 

3.4 Visszaküldés

Amennyiben a webáruházban történik a rendelés 14 napon belül visszaküldési jog illeti meg a Felhasználót, amennyiben állagsérelem nélkül küldi vissza a terméket. Higiéniai termékekre ez a jog nem vonatkozik. Nem lehetséges az indoklás nélküli elállás a nem előre gyártott, hanem egyedi paraméterek alapján létrehozott termékekesetében, melyet kifejezetten a vásárló személyére szabtak, vagy az ő kérésére állítottak elő.
A visszaküldés feltételei: A vásárlónak gondosan becsomagolva szükséges visszaküldenie a terméket, biztosítva azt, hogy sérülésmentesen megérkezhessen hozzánk. A termék újracsomagolásának és visszaküldésének költségei a vásárlót terheli.
A termék nem használt, sérülésmentes, megfelelően vissza van csomagolva. Amennyiben az ellenőrzéskor akár az összeszerelésből vagy szétszerelésből következő sérülések, kopások, szállítás során keletkezett sérülések találhatóak a terméken, vagy alkatrészek (pl. csavarok), elemek hiányoznak, a Marco Mobili Bútoráruház a keletkezett károk miatt a visszatérítendő összegből a kár összegét levonhatja.
A vásárlónak a termék visszaérkezését követően 14 napon belül visszaadjuk a termék vételárát, az esetleges visszaszállítás, visszacsomagolás költségeivel csökkentve, az eredetileg választott fizetési móddal megegyező módon.
Nem visszatérítendő: Szállítási díj, rakodási díj, szerelési díj

3.5 Felelősség kizárása

A Szolgáltató fenntartja magának azt a jogot, hogy kizárólag előzetes fizetés esetén szolgálja ki, vagy egyáltalán ne szolgálja ki azokat a vásárlókat, akik rendszeresen nem tartják be jelen ÁSZF-ben foglalt feltételek vagy más módon kárt okoznak az Szolgáltatónak.

A Szolgáltató nem felel az internetes hálózat esetleges műszaki hibáiból, a kommunikációs eszközök esetleges meghibásodásából, bármely szoftver vagy program meghibásodásából, adatveszteségekért esetleges technikai meghibásodásokból eredő károkért.

Az felhasználó köteles a felhasználói név és jelszó biztonságos tárolására, megőrzésére. A Felhasználó felhasználói nevét és jelszavát továbbadni, vagy azt harmadik személy részére hozzáférhetővé tenni nem jogosult. Amennyiben a Felhasználó e jogok gyakorlását másnak átengedi, vagy a szolgáltatás igénybevételét harmadik személynek továbbadja vagy átengedi, vagy hozzáférhetővé teszi, felelős minden olyan kárért, amely e nélkül nem következett volna be. Előfizető tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató ebben az esetben jogosult – de nem köteles – a szerződés azonnali hatályú felmondására.

A Weboldalak olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amelyek más szolgáltatók oldalaira vezetnek. Ezen szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért a Szolgáltató nem vállal felelősséget.

A Szolgáltatónak jogában áll a különös üzleti kockázat gyanúját vagy annak látszatát keltő megrendelések elutasítása. Különös üzleti kockázatnak minősül kifejezetten, de nem kizárólag a termékek különösen nagy mennyiségben történő megrendelése. Előre történő banki átutalás vagy azonnali fizetés ellenében a rendelés továbbra is érvényes.

4. A panaszkezelés rendje

A Szolgáltató célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben a Megrendelőnek mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti e-mail címen, vagy postai levélben juttathatja el a Szolgáltatóhoz. Szóban is tehető panasz a Szolgáltató székhelyén.

A panaszt a Megrendelő az info@marcomobili.hu e-mail címen, illetve a 8200 Veszprém, Gubacs utca 2. postacímre megküldött postai levélküldemény formájában közölheti.

A Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a Megrendelő a panasz kezelésével nem ért egyet, a Társaság a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát átadja a Megrendelőnek. Ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Társaság a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a Megrendelőnek.

A Szolgáltató a vevői panaszt 30 napon belül megvizsgálja és annak eredményéről, valamint a jogorvoslati lehetőségekről írásban tájékoztatja a Vevőt. A válasz másolati példányát 5 évig megőrzi, s azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.

Amennyiben az Ügyfél panasza teljesen, vagy részlegesen elutasításra kerül, vagy a panasz kivizsgálására fent megszabott határidő eredménytelenül eltelt, úgy az Ügyfél az alábbi hatóságokhoz és testülethez fordulhat:

A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt találja:

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500
Fax száma: (76) 501-538
Név: Mátyus Mariann
E-mail cím: bkmkik@mail.datanet.hu;

Baranya Megyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.
Telefonszáma: (72) 507-154
Fax száma: (72) 507-152
Név: Dr. Bodnár József
E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu;

Békés Megyei Békéltető Testület
Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775
Fax száma: (66) 324-976
Név: Dr. Bagdi László
E-mail cím: bmkik@bmkik.hu;

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870
Fax száma: (46) 501-099
Név: Dr. Tulipán Péter
E-mail cím: kalna.zsuzsa@bokik.hu;

Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
Név: Dr. Baranovszky György
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu;

Csongrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Fax száma: (62) 426-149
Név: Dékány László, Jerney Zoltán
E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu;

Fejér Megyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Fax száma: (22) 510-312
Név: Kirst László
E-mail cím: fmkik@fmkik.hu;

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217
Fax száma: (96) 520-218
Név: Horváth László
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu;

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Telefonszáma: (52) 500-749
Fax száma: (52) 500-720
Név: Dr. Hajnal Zsolt
E-mail cím: info@hbkik.hu;

Heves Megyei Békéltető Testület
Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.
Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék
Fax száma: (36) 323-615
Név: Pintérné Dobó Tünde
E-mail cím: tunde@hkik.hu;

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.
Telefonszáma: (56) 510-610
Fax száma: (56) 370-005
Név: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit
E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu;

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszáma: (34) 513-010
Fax száma: (34) 316-259
Név: Dr. Rozsnyói György
E-mail cím: kemkik@kemkik.hu;

Nógrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a
Telefonszám: (32) 520-860
Fax száma: (32) 520-862
Név: Dr. Pongó Erik
E-mail cím: nkik@nkik.hu;

Pest Megyei Békéltető Testület
Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.
Telefonszáma: (1)-269-0703
Fax száma: (1)-269-0703
Név: dr. Csanádi Károly
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap cím: www.panaszrendezes.hu

Somogy Megyei Békéltető Testület
Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
Telefonszáma: (82) 501-000
Fax száma: (82) 501-046
Név: Dr. Novák Ferenc
E-mail cím: skik@skik.hu;

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180
Fax száma: (42) 311-750
Név: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin
E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu;

Tolna Megyei Békéltető Testület
Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
Telefonszáma: (74) 411-661
Fax száma: (74) 411-456
Név: Mátyás Tibor
E-mail cím: kamara@tmkik.hu;

Vas Megyei Békéltető Testület
Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszáma: (94) 312-356
Fax száma: (94) 316-936
Név: Dr. Kövesdi Zoltán
E-mail cím: pergel.bea@vmkik.hu

Veszprém Megyei Békéltető Testület
Címe: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. (Fsz. 115-116.)
Telefonszáma: +36-88-814-121 (ügyfélfogadási időben), +36-88-814-111 (titkárság)
E-mail cím: info@bekeltetesveszprem.hu
Web: www.bekeltetesveszprem.hu

Zala Megyei Békéltető Testület
Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.
Telefonszáma: (92) 550-513
Fax száma: (92) 550-525
Név: dr. Koczka Csaba
E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu

Amennyiben fenti módok valamelyikén vagy egyéb tárgyalásos úton nem lehetséges a jogvita rendezésére, úgy a fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni. Szerződő felek megállapítják, Ügyfél kifejezetten tudomásul veszi, hogy az Ügyfél és a Kibocsátó viszonylatában az irányadó jog a magyar jog. Szerződő Felek az Ügyfél által indított perekben értékhatártól függően kikötik a Kisvárdai Járásbíróság, illetve a Nyíregyházi Törvényszék kizárólagos illetékességét, ugyanakkor a Pp. 26. § (1) bekezdése alapján az Ügyféllel szemben a jelen szerződésből eredő vitás ügyekben az alperes (Ügyfél) belföldi lakóhelye szerinti bíróság kizárólagosan illetékes.

A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni:

• az eljáró bíróságot;

• a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását;

• az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával;

• azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható;

• a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet.

A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát, amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.

 

Egyéb rendelkezések

Jelen Felhasználási Feltételekre a magyar jog az irányadó.

 

MINTA: Elállás

Elállási/Felmondási nyilatkozatminta
(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

 

Címzett:

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:
A fogyasztó(k) neve:
A fogyasztó(k) címe:
A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
Kelt

You have successfully subscribed!
This email has been registered