Az Oscar-díjas Diane Keaton több filmjében is önmagának egy változatát, azt a nyughatatlan szellemet alakítja, akit a vándorlás jellemez. Los Angeles Santa Ana nevű külvárosában nőtt fel, ahol gyakran csatlakozott ingatlanközvetítőként tevékenykedő édesapjához, így már egészen zsenge éveiben a házak bűvöletébe került. Ez a szenvedélye az évek múlásával csak erősödött, aminek az lett az eredménye, hogy egyre másra vásárolt fel lepukkant ingatlanokat, hogy azokat kipofozza, egy rövid időre birtokba vegye, majd értékesítse. Míg a magyar átlagemberek számára egyetlen lakásfelújítás is komoly próbája egy házasságnak is, Diane képes volt ezt megismételni évente. (mondjuk nincs is férje...)
Legutolsó, általunk most bemutatott háza azonban minden vonatkozásban elüt korábbi projektjeitől. Ennek története még kislány korára nyúlik vissza, amikor az édesanyja felolvasta neki a 3 kismalacról szóló mesét, melyből egy dolog beégett az elméjébe: a kismalac elpusztíthatatlan lakhelye téglából épült.
Ez volt az a pont, amikor megfogalmazta, hogy felnőttként építeni fog magának egy tégla házat, melyben lakni is fog.
Így született meg az a közel 2.500 négyzetméteres ingatlan, melynek létrejöttét egy 300 képsorozatból álló könyvben ("A ház, melyet a Pinterest épített") meg is örökítette, számos esszé, útmutató, és sok-sok inspiráció társaságában.
New York-i hangulat egy istálló és gyár kombinálta házban
Diane nem kapkodta el álomotthonának megépítését. 3,5 éves tervezést és kivitelezést követően, 71 éves korában költözött be a Los Angeles-i Sullivan Kanyonban található ingatlanba lányával, Dexterrel (22), és fiával, Duke-kal (16), továbbá Emma névre hallgató golden retriever kutyusukkal. A rusztikus fa padlóval, nyers betonlapokkal, 18. századi tégla és antik elemekkel díszített ház igazi New York-i hangulatot áraszt.
Beaux-Arts hatások
Diane még a 70-es évek végén, amikor az Annie Hall című filmet forgatta, New York emblematikus épületében, a San Remo egyik apartmanjában lakott, mely azon túl, hogy a Central Parkra nézett, minden oldalán volt ablak. A Beaux-Arts iskola egyik pomázatos darabja a francia neoklasszicizmus, a gótika és a reneszánsz elemek mellett már olyan modern anyagokat is használt, mint a vas, vagy az üveg, melyek együttesen mind nagy hatással voltak Diane-re. Ekkor kezdett komolyabban érdeklődni az építészet iránt.
Az épületet és a belső tereket a Takács Építészirodával (Takacs Architecture) és Cyntia Carlsonnak, a medence és a homlokzat munkálatait Stephen Sahley dizájnerrel együttműködve hozta létre. Ám mindezek alapja a Pinterest volt, ahonnan az évek alatt a legapróbb részletekig összegyűjtötte az elképzeléseit, melynek köszönhetőn mindvégig ő vezethette az otthontervezés folyamatát. A hozzá hasonló "eltévelyedőket", lakberendezési magazinokat felhalmozókat is arra bíztatja, hogy mielőtt bármilyen megoldás mellett elköteleződnének, gyűjtsenek a Pinterestről ötleteket.
Találunk még építészeket, akik dacára a virtuális előretörésnek még ma is használnak maketteket, ami több okból kifolyólag is hasznos. Egész egyszerűen jobban meg lehet általuk ragadni a tereket, így Diane az építész tanácsát megfogadva ennek segítségével alkotta meg többek között a konyhaszigetet. Ez a munkafolyamat egyébként hasonlatos ahhoz, amit a forgatásokon is alkalmaznak, így Diane számára nem volt teljesen idegen, és sokban segítette ötleteinek megvalósítását, mely éppen emiatt a megvalósításig rengeteg változáson is átesett.
Diane otthonában folyamatosan keverednek a textúrák, mint amilyen a fém és a kopott fa, vagy a tégla, amit egyenesen Chicago-ból szállíttatott. Az egész házban fagerendák, nehézkes téglafalak és számtalan, bolhapiacról származó régiség található, amelyek természetes, monokromatikus színsémát hoztak létre, továbbá Diane számára a kényelmet szimbolizálják.
Diane a kék-szürke színt választott a konyhaszekrényekhez és a konyhaszigethez, továbbá arra törekedett, hogy a helyiség világos legyen. Ezért kapott a mennyezet szögletes tetőablakokat, amik segítségével a konyhában átható fényjátékot hoztak létre.
A teret egy túlméretezz vintage óra és egy régi analóg konyhai mérleg bolondítja meg, akárcsak az omladozó, elhagyatott, újragondolt belsőépítészeti elemek, melyek mind az idő múlását hivatottak érzékeltetni, amik Diane-t régóta lenyűgözik.
A csupaszon lógó izzók, mint dísztelen világító testek, a gyárcsarnokot idéző ablakok, a beton mosdókagylók, és a semleges színpaletta igazán ipari hangulatot kölcsönöznek a Keaton-rezidenciának. Diane ezen felül rajong a fekete és fehér színek párosításért, ezért is kombinálta fehér zuhanykabinját fekete keretes ajtókkal, melyek remekül illeszkednek a ház többi helyiségének fehér szelvényéhez.
Diane számtalan olyan filmben szerepelt, melyek otthonainak képével gyakran azonosították, és úgy képzelték, akár a sajátja is lehetne. Éppen ezért gyakran szegezik neki a kérdést, hogy merített-e inspirációt abból a több mint 60 filmből, amiben eddig látható volt. A válasz így hangzik: SOHA.
Bár Diane ősidőktől fogva borkedvelő, ez az első otthona, ahol borok tömkelegét tárolja hűtött üvegpalackokban egy spanyol stílusú szekrényben. A borok persze nem akármilyenek, hanem saját címkével ellátottak, melyeket kifejezetten neki palackoztak, figyelembe véve italozási szokásait. Az úgynevezett Keaton Red, mely a Zinfandel, Petite Sirah és Syrah testes keveréke, 2014-es évjáratával debütált. A 2016 -os palackozással indított "The Keaton White" Verdelhót, Pinot Grigio-t és rizlinget takar.
A borok érdekessége még, hogy a bevételek 1%-át egy alapítvány segítségével olyan agyi megbetegedések kezelésére fordítják, mint amilyen az Alzheimer-kór, melyben Diane édesanyja is érintett volt.
Diane minden este pontosan két pohár bort fogyaszt el vacsorája mellé "három kismalac" ihletettségű téglaházában, mert ahogy ő fogalmazott: A vándornak ott van az otthona, ahol a bora.
- belépéskor egy saját Marco Mobili Club kártya tulajdonosa leszel (amennyiben vásárlásodkor még nem kaptál) - minden hónapban kedvezménykuponokat és különleges meglepetéseket kapsz - számos termékünket kedvezményes áron szerezhetsz meg - elsőként értesülhetsz limitált ajánlatainkról - kedvezményt kapsz partnereinknél
Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book. It has survived not only five centuries, but also the leap into electronic typesetting, remaining essentially unchanged. It was popularised in the 1960s with the release of Letraset sheets containing Lorem Ipsum passages, and more recently with desktop publishing software like Aldus PageMaker including versions of Lorem Ipsum. Why do we use it? It is a long established fact that a reader will be distracted by the readable content of a page when looking at its layout. The point of using Lorem Ipsum is that it has a more-or-less normal distribution of letters, as opposed to using 'Content here, content here', making it look like readable English. Many desktop publishing packages and web page editors now use Lorem Ipsum as their default model text, and a search for 'lorem ipsum' will uncover many web sites still in their infancy. Various versions have evolved over the years, sometimes by accident, sometimes on purpose (injected humour and the like).