0 komment / Közzétéve Kánn Krisztina által

Álomlakás eladó

...Szóval megszületett bennünk az elhatározás, hogy nagyobb lakásba / házba költözünk.
Ha csak nem rendelkezünk jelentős tartalékokkal, meglehet, ehhez pénzzé kell tennünk azt a lakást, amit most otthonunknak nevezünk. Ettől a ponttól kezd érdekes lenni ez a sztori.

HOME STAGINGRE FEL!

Ha valaki még nem tudná, mit is takar ez jól csengő kifejezés: Ingatlanod eladásra való felkészítését, méghozzá úgy, hogy az rekordidő alatt keljen el, az ingatlan értékének 2-5%-ánál nem nagyobb befektetés árán. Ha jól csináljuk, csupán 3-500.000 Ft ráfordítással a végén 1,5-2,5 milliót nyerhetünk, és ebben az esetben már nem az lesz a kérdés, hogy megveszik-e tőlünk az ingatlant, hanem, hogy az árban, vagy azon felül mi lesz még a csomag része.

Előkészület az eladáshoz

Mielőtt bármit is tennénk, elsőként érzelmileg el kell engednünk a lakást. Ha túlságosan ragaszkodunk hozzá, mint kiskutya a tányérjához a számtalan kedves emlék miatt, akkor tudat alatt ezernyi miniatűr taposóaknát helyezünk el az eladáshoz vezető úton, és így az nem lesz egy fáklyás menet.

Elengedtük? Nagyszerű! Vagy alig várjuk, hogy végre megszabaduljunk tőle? Ez már nem annyira nagyszerű, mert ahogy mi határolódunk el tőle, úgy fog más is, ha megszimatolják az ellenérzéseinket. A célunk azonban az, hogy ellenállhatatlan vágyat gerjesszünk potenciális vevőinkben az otthonunk iránt.

Ha az alábbi tanácsokat megfogadjuk, még az is előfordulhat, hogy a végére úgy megszeretjük, hogy el sem akarjuk majd adni. Volt már rá példa a világtörténelemben.

Az ember nem is tudja, mennyire kötődik egy helyhez, amíg el nem költözik onnan, és meg nem tapasztalja, mit jelent elszakadni, és parafadugóként lebegni egy másik világ óceánján.

- Michelle Obama

Ez nem lakberendezés

Míg a lakberendezés arról szól, hogy minél inkább személyre szabjunk egy otthont, annak minden apró kis mütyürkéjével, a home staging esetében ennek ellentettje a cél. Személytelenítsünk! Ha a dekorációval, a színválasztásokkal túllövünk a célon, a vásárlónk úgy fogja magát érezni a lakás-mustra során, mintha az otthonunkba hívatlan vendégként lépett volna be. A cél az, hogy amikor először meglátja, ne a sajátunknak - aki eddig lakta - hanem a magáénak érezze. Lelki szemeivel szinte lássa a sarokban az egyik kedvenc bútorát.

Az erősségekre koncentráljunk

Tökéletes lakás nincs, azaz minden lakásnak van valami gyengéje. Van, amit el tudunk tüntetni, van, amit nem. A vevőt sosem szabad becsapni, tehát a hiányosságokat nem kell a szőnyeg alá söpörni, de a fókusz mindenképpen az előnyökön legyen. Azt mutassuk meg, mik az erősségei, micsoda további lehetősek rejlenek a lakásunkban, amitől párja nincs az ingatlanpiacon, ehhez pedig...

Fel kell keltenünk az érdeklődést

A lakásunknak nyilván vannak olyan adottságai, amiken nem tudunk változtatni. Ilyenek a szomszédok, a környék, hogy milyen fűtéssel rendelkezik, miből épült és mikor, és átbútorozni sem fogjuk az egészet csak azért, hogy eladhassuk, de (!) gondoljuk végig, hogy mi miért éppen ide költöztünk anno? Nekünk akkor mi volt fontos, milyen szempont miatt választottuk ezt a helyet? Ha ez megvan, akkor a célcsoportunk is megvan, akiket megszólíthatunk az eladás kapcsán, így nem kell vaktában lövöldöznünk sem a felkészítés, sem a meghirdetés során.
Most, hogy már tudjuk, kiknek is lehet Álomlakás (mert a cél az, hogy annak érezze, aki megveszi) az otthonunk, kezdjünk neki a kipofozásának.

Felújítás

Nulladik lépés: Legyen költségvetésünk és tartsuk is magunkat hozzá! Itt most nem játszik az, hogy “Ezt a kiegészítőt még okvetlenül meg kell oda vennem!” Ne feledjük: ez nem lakberendezés! A dekorációk megválasztásakor tartsuk szem előtt a semlegességet. Egy példával élve: lehet, hogy mi odáig vagyunk a macskákért, de elképzelhető, hogy a vevőnk elkötelezett kutya rajongó, így a nagyon személyre szóló, vagy megosztó dekorokkal ne hozzuk zavarba!

Ha kifestünk, válasszunk abszolút semleges színeket, mint amilyen a fehér, a halvány drapp, a világos szürke, mert ezekhez kiválóan passzíthatóak majd a leendő kiegészítők, és tiszta, steril, friss érzetet keltenek.

Egy lakást általában a konyha és a fürdőszoba ad el, hiszen abban a bútorok és szerelvények a költözés után is megmaradnak, és amit nyilvánvalóan nem fogunk most atomjaira bontani. Elég, ha csak átfestünk, vagy kicserélünk néhány frontot a szekrényeken, vagy új fogantyúkkal látjuk el őket, esetleg a munkapultot cseréljük újra.


Bútorvásárlás

A szobákba olcsón is vehetünk néhány bútort, amit akár magunkkal is vihetünk a költözés után.
Fontos! Ne hétköznapi bútorokat vásároljunk. Ide nem egy heverő kell, hanem egy impozáns fotel, vagy egy mutatós kanapé kis asztalkával. Mi nem egy éjszakai szálláshelyet hirdettünk meg, ahol átmenetileg meghúzhatja magát az illető, mielőtt tovább állna, hanem egy ÁLMOT, ami történetesen az övé.

Ha már minden berendezés a helyén van, kezdetét veszi az előadás, amit most három felvonásra bontunk:

1. Beárazás

Ahhoz, hogy tudjuk, milyen összeget kérhetünk el az ingatlanunkért, tájékozódjunk, hogy a környéken a mi otthonunkhoz hasonló méretű lakások milyen áron kelnek el. Ehhez aztán számítsuk hozzá a felújítás bekerülési költségét, és toldjuk meg annyival, hogy a vételt követően is nyereséggel zárjuk az üzletet. Pontosan határozzuk meg, hogy az ár mit tartalmaz és mit nem, vagy mi képezheti alku tárgyát a későbbiekben.
Fontos! Felejtsük el az “irányár” kifejezést. Nem alkudozni akarunk. Mi tudjuk, hogy mit ér az ingatlanunk. Az árat csupán úgy határozzuk meg, hogy ha arra kerülne a sor, még akkor is elégedettek legyünk, ha az elképzelésünkből esetleg engednünk kell.

2. Fotózás

Kétségünk ne legyen, ezen vérzik el a legtöbb ingatlan. Nézzük a legalapvetőbb hibákat, amivel még egy viszonylag jó állapotú lakás is hátránnyal indul a lakáspiacon.

Nem ügyelnek a hátérre. Háztartási vagy műszaki cikkek dobozait látjuk a szekrények tetején, vagy egy felmosó szettet a mellékhelyiséget bemutató képek egyikén.

Annyira meg akarják mutatni a lakást, hogy halszemoptikával fotózzák le, ettől aztán arány veszett, és meglehetősen zavarba ejtő lesz az összhatás.

Rosszul megvilágított a kép, ettől a szoba olyan hatást kelt, akár egy barlang. A medvék biztos örülnének neki, de rajtuk kívül senki sem szeretne egy sötét lakásba költözni.

Annyira művészi akar lenni, hogy több a hangulatkép, mint a lakás egészét bemutató, továbbá nem látszanak a helyiségkapcsolatok. Az persze igaz, hogy egy jól elkapott részletfotóval kiiratkozhatunk az unalmas lakáshirdetések csoportjából, de nem jutunk közelebb ahhoz hogy a lakásunk valódi értékeit megmutathassuk.

3. A hirdetés szövege

Az ingatlanosok nagyon rátermettek. Velünk ellentétben - hiszen megbeszéltük, hogy mi nem egyszerűen túladni akarunk az otthonunkon, hanem azt a vevőt keressük, aki alig várja hogy oda beköltözhessen - ők a hiányosságokat igyekeznek elfedni olyan beharangozókkal, mint:

“Ezt az ingatlant ön teljesen a saját képére alakíthatja”. Jelentése: Irgalmatlan sokat kell rá költened, hogy beköltözhető legyen.
“A konyhában eredeti mozaik padló”... = 40 éve nem nyúlt hozzá senki, milyenek lehetnek a csövek a falakban...”.

A fenti hibákat mi természetesen nem követjük el, hiszen a lakásunk kifogástalan állapotban várja a jelentkezőket, a hirdetésünk célirányosan, frappánsan, kiváló fotók társaságában került fel az internetre, így elérkezett a nagy nap, amikor a vevőnk személyesen is tiszteletét teszi nálunk.

Személyes megtekintés

A bemutató nagy napján - tudom, ez többeket érzékenyen is érinthet - a kutya meg a gyerek ne legyen velünk. Míg a TV reklámokban a fejfájás csillapító is jobban fogy, ha azt egy szőke fürtös 4 éves, vagy maga a kutya nyújtja át anyunak, ugyanez nem igaz a lakásbizniszre. Hidd el, csak láb alatt lennének.

Hassunk az érzékekre és az érzelmekre. Gondoljunk arra, mikor éreztük igazán azt, hogy valahol otthon vagyunk! A frissen főzött kávé, vagy a nagyi süteményének az illata mindenkiben beindítja a fészekrakó-hormon termelését. Ugyanezt érhetjük el azzal, ha az étkezőasztalon elhelyezünk egy gyümölcsöstálat, vagy egy kis frissítőt, a konyhában egy mutatósabb turmixgépet. Amit kerüljünk, azok itt is a hétköznapokhoz tartozó kellékek. Csak semmi mosogatószivacs, meg effélék.

Amit azonban nem kell kerülnünk, azok az elismerő pillantások, amiket garantáltan bezsebelhetünk a célba érve, ha a fenti intelmeket megfogadjuk.


Kellemes lakásfelkészítést kíván a Marco Mobili!

Írta: Kánn Krisztina

A Marco Mobili Bútoráruház lakberendezője

ELŐZŐ BLOGCIKK

Kanapé luxus kivitelben, avagy Mi kell a nőnek?

KÖVETKEZŐ BLOGCIKK

10 rutin 10 óráig, ami megváltoztathatja az életed

Legyél te is a Marco Mobili Club tagja!

Klubtagként számos különleges előnyt szerezhetsz:

- belépéskor egy saját Marco Mobili Club kártya tulajdonosa leszel (amennyiben vásárlásodkor még nem kaptál)
- minden hónapban kedvezménykuponokat és különleges meglepetéseket kapsz
- számos termékünket kedvezményes áron szerezhetsz meg
- elsőként értesülhetsz limitált ajánlatainkról
- kedvezményt kapsz partnereinknél

Bármikor leiratkozhatsz a hírlevelekről. További információkért, Adatkezelési tájékoztatóért (https://www.marcomobili.hu/pages/adatkezelesi-tajekoztato) kérjük, látogass el weboldalunkra.

0 komment

Írd le a véleményedet!

Minden üzenetet jóváhagyunk, mielőtt publikáljuk.