Észak- Korea úszni nem tudó rombolója

0 darab hozzászólás

Láttál már elsüllyedni 5 másodperc alatt egy haditengerészeti rombolót? Észak-Korea megcsinálta. Ez történt ugyanis pár napja az észak-koreai vezető, Kim Dzsongun szeme láttára, amit az állami média is közvetített, és amit megbocsáthatatlan bűncselekménynek, abszolút gondatlanságnak és tudománytalan empirizmusnak nevezett. És amiért azt, hogy fejek fognak hullani, nem kell barokkos túlzásnak tekinteni. Maradj velem, mert mutatom, hogy mi történt, és miért süllyedt el már az első méteren.

Észak-Korea második, 5000 tonnás rombolójának ünnepélyes vízrebocsátása és csúfos kudarca Cshongdzsin kikötőjében történt, amikor is a tatja előbb ért vizet, mint az orra, így miközben engedték a vízbe, az oldalára dőlt és részlegesen elsüllyedt. És ez az ütés a nagyvezér számára nem csak technikai, de politikai szempontból is övön aluli. Mivel ő az, aki a haditengerészetet személyesen is felügyeli. Ráadásul ez a hajó lett volna Észak-Korea modernizációs törekvéseinek a zászlóshajója, és egyben az első olyan felszíni hajó, mely fázisvezérelt radarral és függőleges indítórendszerrel lett felszerelve. A hivatalos észak-koreai jelentések szerint a baleset oka egyensúlyvesztés volt, amit a tapasztalatlan irányításnak és a működési gondatlanságnak tulajdonítottak, és ami miatt a hajótest megsérült, víz került a gépházba, és az elektronikai rendszerek is károsodtak. A baleset súlyosságát jelzi, hogy a hajó jelenleg is az oldalára dőlve, részben víz alatt, ezzel a kék ponyvával letakarva fekszik a kikötőben. Na de mi vezetett ehhez a katasztrófához? Sokan feltételezik, hogy az oldalirányú vízre bocsátás lehetett az oka, amivel nem lett volna baj, ha a hajó egyensúlyban lett volna. És nem lett volna nehezebb az egyik oldala, mint Kim Dzsongun egója. De ez valószínűleg csak az egyik probléma. Vélhetően nem volt megfelelő a rámpaszög sem, vagy annak alátámasztása, amitől a hajó úgy ugrott és nem csúszott a vízbe. Az meg azonnal kiderült, hogy az úgynevezett metacentrikus magassága is túl kicsi volt, ami a stabilitás egyik legfontosabb mérőszáma. Ezért történt, hogy miután megdőlt, már nem tudott visszabillenni az egyensúlyába. Ahhoz ugyanis, hogy egy ilyen hajót biztonsággal lehessen vízre bocsátani, komoly számításokat kell végezni, amihez nem biztos, hogy a szükséges szoftvereket be tudták szerezni. De az is lehet, hogy a hajó még nem is volt kész, és az elkapkodott indítása politikai nyomásra valósult meg. Mert jött a főnök, kellett egy fénykép, aminek egy Titanic light edition lett az eredménye, mely után négy magas rangú tisztviselőt, köztük a hajógyár főmérnökét és a hajótestépítő műhely vezetőjét is letartóztatták, és őket azóta sem látták. És hogy mi lesz most a hajóval? A hivatalos álláspont szerint a sérülései kisebbek és két héten belül javíthatóak, de független szakértők ezt erősen kétlik, és úgy vélik, hogy a károk mértéke miatt a javítás eltarthat akár egy évig. Nem példanélküli egyébként ez a baleset. Ez a skót gőzhajó ugyanígy süllyedt el. Ez a luxus óceánjáró Olaszországban pedig a nulladik másodpercben borult fel. De nem kell ahhoz egy hajót tengerre bocsátani, hogy egy szakértelem hiányából fakadó katasztrófával legyünk kénytelenek szembesülni, mert erre a bútoriparban sem nehéz rátalálni. Ahol vannak, akik ilyen gyöngyszemekkel akarják az emberek szemét kiszúrni.

Így ha te nem szeretnél egy ehhez hasonló webáruház áldozata lenni, ahol silány minőségű vagy túlárazott bútorokkal az utolsó fillért is ki akarják belőled sajtolni, akkor meg se állj Veszprémben addig a tábláig, amíg azt nem látod, hogy Marco Mobili. Ha pedig falod az érdekes témákat, ne felejts el minket követni.

 

Hozzászólás írása

Minden hozzászólást jóváhagyunk, mielőtt publikáljuk.
You have successfully subscribed!
This email has been registered