0 komment / Közzétéve Mira Mészáros által

10 dolog az otthonodban, ami fáradttá tesz


Te hogy ébredtél reggel? Ha megint lenyomtad a szundi gombot, olvass tovább, hogy kiderüljön, mitől is voltál ma annyira fáradt.


1. Rendetlenség

A Princeton Egyetem tanulmánya megállapította, hogy a rendezetlen környezet stresszt okoz, ami kimerültséghez vezet.

2. Kék falak

Egy tanulmány során 2000 hálószobát vizsgáltak, majd megállapították, hogy a kék falak lassítják a pulzust, csökkentik a vérnyomást, így sokkal álmosabbá válhatsz tőle.

3. TV

És ne feledkezzünk meg a laptop képernyőjéről sem. Mindkét eszköz kék hullámokat bocsájt ki, amely csökkenti az agy melatonon termelését (egy olyan vegyület, amely segít elaludni), így valószínűleg sokkal fáradtabban fogsz ébredni, ha a TV-re alszol el.

4. Kávéfőző

Annak ellenére, hogy reggelente életmentő megoldásnak tűnhet, a kávé is lehet az oka annak, hogy túl hamar elálmosodsz. A koffein egy stimuláns, ami nem növeli az energiát, sőt, amint elmúlik a hatása, sokkal fáradtabb leszel, mint annak elfogyasztása előtt.

5. Alkohol

Lehet, hogy gyorsabban elalszol egy pohár vörösbortól, viszont az alvás minőségét rendkívül csökkenti. A nyugtalan éjszakákhoz és a másnapi fáradtsághoz nagyban hozzájárul az alkohol.

6. Levendula gyertya

A levendula illata, rendkívül pihentető, de az is lehet, hogy ez okból vagy fáradt. A Wesleyan Egyetem pszichológusai megállapították, hogy akik levendula illatot szimatolnak lefekvés előtt, azok sokkal mélyebben alszanak.

7. Kedvenc nassolnivalód

Felejtsd el a chipset: a szénhidrát és a cukor miatt sokkal fáradtabbnak érzed majd magadat.

8. Termosztát

A tanulmányok kimutatták, hogy az optimális alvási hőmérséklet 16 - 20 fok, így ha hűvösen tartod az otthonodat, nem fogsz majd délutáni szunyókálásra vágyni.

9. Okostelefon

Egy tanulmány szerint a 19-29 éves korosztály 20%-a ébred éjszaka telefonhívásra, e-mail vagy üzenetjelzésre. Így a megszakított alvás után kevésbé energikusak is lehetünk napközben.

10. Behúzott függönyök

Egy tanulmány során megállapították, hogy az azon irodák dolgozói, akik napközben több természetes fénynek voltak kitéve, átlagosan 46 perccel aludnak tovább, így még kipihentebben ébredhetnek.


0 komment

Írd le a véleményedet!

Minden üzenetet jóváhagyunk, mielőtt publikáljuk.